جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 8 آذر 1396     
ملکی:
تولیدات داخلی نیاز بازار لاستیک را تامین می‌کند

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون صنایع و معادن، گفت: برا ی واردات برخی از لاستیک‌ها که مصارف خاص وجود دارد و در کشور نیز تولید نمی‌شود مشکلی وجود ندارد و نباید در مسیر آنها توقف ایجاد شود.

 

ولی ملکی درخصوص بسته شدن سایت ثبت سفارش لاستیک خودرو، اظهار داشت: طبق اصول این اقدام کار درستی است، در شرایطی که تولیدکنندگان داخلی از نظر انبار مشکل دارند و واردات بازار فروش را دچار مشکل می‌کند واردات لاستیک خارجی معنا و مفهومی ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و مادن مجلس شورای اسلامی لاستیک به‌عنوان یک کالای لوکس، غیرقایل تولید و خارج از دسترس نیست، گفت: واردات برخی از سایزها و مدل‌هایی از لاستیک که در کشور تولید نمی‌شود اشکال ندارد، خودروهایی که به‌صورت CBUدر کشور تولید می‌شوند دارای لاستیک هستند و نیاز به واردات ندارند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کشور از نظر وجود کارخانه‌های تولیدکننده لاستیک کمبود وجود ندارد و محصولات تولیدی آنها نیز از کیفیت مناسبی برخوردار است، ادامه داد: برا ی واردات برخی از لاستیک‌ها که مصارف خاص وجود دارد و در کشور نیز تولید نمی‌شود مشکلی وجود ندارد و نباید در مسیر آنها توقف ایجاد شود.

وی، اضافه کرد: اگر به‌صورت مثال لاستیک ماشین‌آلات صنعتی در داخل کشور تولید نشود و یا ازکیفیت بالایی برخوردار نباشد و همچنین قیمت آن رقابتی نباشد واردات آن اشکالی ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و مادن مجلس در پایان با تاکید بر اینکه لاستیک شامل قیمت گذاری نمی‌شود و بازار آن نیز انحصاری نیست و انحصار زمانی ایجاد می‌شود که تولید آن توسط یک مجموعه باشد، در حال حاضر چندین کارخانه تولید لاستیک در کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: وجود چندین تولیدکننده  بازار را رقابتی کرده و در بخش‌هایی که رقابت وجود داشته باشد شورای رقابت نیز دخالت نمی‌کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: