جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 8 آذر 1396     
پکن نقطه عطف بازگشت به محیط زیست می شود
پایان سیطره سوخت های فسیلی در چین!

به گزارش اخبار بین الملل تهرانی نیوز؛پکن می خواهد هوا آلوده خود را با آسمان آبی مبادله کند. انجام این کار پرهزینه خواهد بود.

 

چین طی چهار دهه گذشته از یک حوزه اقتصادی به یک قدرت صنعتی بی نظیر تبدیل شده و در پی آن مقدار زیادی مواد اولیه و انرژی مصرف می کند. این تغییر فوق العاده، صدها میلیون نفر را از فقر دور کرده است اما آب و هوای کشور را نیز آلوده کرده است.

اقتصاد چین مدتها است که نسبت به نگرانی های دیگری مانند آلودگی هوا، در اولویت قرار گرفته است و در واقع دولت های محلی با هدف دستیابی به اهداف بلند پروازانه اقتصادی رشد کرده اند.

با این حال پکن به تازگی وضعیت وخیم آلودگی هوا را به رسمیت شناخته است. براساس مطالعه محققان آمریکایی، آلودگی هوا بیش از 1.1 میلیون نفر را در چین و در سال 2015 کشته که این میزان بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در جهان است.

دولت چین در حال حاضر اقداماتی را برای ارتقای وسایل نقلیه، تامین انرژی پاک و تعطیلی صنایع آلوده کننده انجام داده است. پکن موافقت نامه زیست محیطی پاریس را امضا کرده است و در حال برنامه ریزی برای پایان دادن به استفاده از سوخت های فسیلی است.

کارشناسان می گویند که این حرکت منافع رو به رشد در این کشور را نشان می دهد که به بهبود کیفیت زندگی شهروندان نیز کمک خواهد کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: