جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 آذر 1396     
پورسیدآقایی در صحن علنی شورا:
برای تکمیل 7 خط مترو 22 هزار میلیاردتومان کمبود اعتبار داریم

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری تهرانی نیوز؛معاون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه 101 میلیارد تومان ردیف اعتباری از دولت برای مترو در نظر گرفته شده است، گفت: تاکنون پول نقدی از دولت دریافت نکرده ایم و این مبالغ اوراق مشارکت و بدهی هایی است که از قبل بوده و الان پرداخت می‌شود.

 

محسن پورسیدآقایی در بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل و ترافیک قوانین زیادی وجود دارد که این قوانین با نواقصی نیز همراه است، گفت: شهرداری در چشم انداز تا سال 1404 در نظر دارد در حوزه حمل و نقل روان، یکپارچه، روان و ایمن را امکان پذیر کند.

وی در ادامه تصریح کرد: ماموریت دیگری که برعهده معاونت حمل و نقل و ترافیک است، استفاده از سیستم های هوشمند، سازگاری با محیط زیست، انسان محورشدن و ساماندهی وضعیت عرضه و تقاضا است که باید به سرانجام برسد.

پورسیدآقایی با بیان اینکه 19 هزارنفر از شاغلان در شهرداری در حوزه حمل و نقل و ترافیک فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: برخی از افراد در اتوبوس رانی، شرکت راه آهن و حومه، سازمان حمل و نقل و ترافیک، ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو، شرکت کنترل کیفیت هوا و شرکت کنترل ترافیک مشغول به کار هستند.

 6 هزار میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری به حمل و نقل تخصیص داده شده است

معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت: حدود 6 هزار میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری به حمل و نقل تخصیص داده شده که 57 درصد در مترو، 20 درصد اتوبوسرانى، 12درصد بهره برداری مترو است.

پورسیدآقایی ادامه داد: مجموعا 79 درصد اعتبارات در بخش مترو است که جهت گیری درستی است و اعتباراتی هم در دولت اختصاص داده شد اما متاسفانه دریافت ناچیز بوده است.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه 101 میلیارد تومان ردیف اعتباری از دولت برای مترو در نظر گرفته شده است، گفت: تاکنون پول نقدی از دولت دریافت نکرده ایم و این مبالغ اوراق مشارکت و بدهی هایی است که از قبل بوده و الان پرداخت می‌شود.

در موضوع جرایم رانندگی مبلغی به شهرداری تهران پرداخت نمی شود

وی در ادامه عنوان کرد: در موضوع جرایم رانندگی نیز مبلغی به شهرداری تهران پرداخت نمی شود که میزان مبالغ دریافتی از جرایم رانندگی می‌تواند کمک بزرگی به شهرداری تهران کند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه سهم حمل و نقل عمومی کم است، گفت: اصولا در دنیا تاکسی جزو حمل و نقل عمومی نیست اما در ایران جزو حمل و نقل عمومی محسوب می شود. با همه اینها مجموع حمل و نقل عمومی حدود 45 درصد است و 65 درصدی که قبلا عنوان شده باید اصلاح شود، مترو و اتوبوس نیز 22 درصد است.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت: دلیل آنکه بیش از نیمی از سفرها مربوط به خودروهای شخصی است، این است که عوارض استفاده از ماشین شخصی زیاد نیست و کمبود منابع برای توسعه حمل و نقل عمومی وجود دارد. به عنوان مثال فقط برای تکمیل هفت خط مترو نزدیک به 22 هزار میلیارد تومان کمبود اعتبار داریم.

طرح جامع تهران برمبنای Tod طراحی نشده است

پورسیدآقایی با بیان اینکه در تهران 10 هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم، خاطر نشان کرد: در حالی که نزدیک به 3 هزار دستگاه کم داریم و از طرفى بیش از سه هزار و 700 دستگاه که از رده خارج شده اند نیز باید جایگزین شوند.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که این معاونت با آن مواجه است نبودن سیستم یکپارچه حمل و نقل عمومی است، چراکه در غرب تهران و منطقه 22 سیستم حمل و نقل عمومی وجود ندارد.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران چالش دیگر را عدم تداخل مسئولیت های شهرداری با اختیاراتش دانست و گفت: همه انتظار دارند شهرداری معضل ترافیک را رفع کند، این درحالی است که اختیارات شهرداری به آن میزان نیست و وزارت کشور، نیروی انتظامی و ... نیز باید به این امر ورود کنند.

پورسیدآقایی اضافه کرد: مشکل دیگر این است که طرح جامع تهران برمبنای Tod طراحی نشده است و این یعنی توسعه شهر باید برمبنای حمل و نقل عمومی صورت گیرد که شواهد نشان از آن دارد که این امر در تهران محقق نشده است.

در ساماندهی پارک حاشیه ای تهران مشکلات بسیاری دیده می شود

به گفته وی، ضعف در آمار این حوزه یکی دیگر از مشکلات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است و پایگاه های آمار کامل نیستند.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: در ساماندهی پارک حاشیه ای شهر تهران مشکلات بسیاری دیده می شود و کلانشهر مشهد در این زمینه موفق تر از پایتخت عمل کرده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: