جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 5 آذر 1396     
سلیمی تاکید کرد:
ایجاد تنش‌های اجتماعی با اجرای پروژه انتقال آب ونک سمیرم به دشت رفسنجان

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛نماینده مردم سمیرم درمجلس با بیان اینکه ایجاد تنش‌های اجتماعی با اجرای پروژه انتقال آب ونک سمیرم به دشت رفسنجان تشدید می‌شود، گفت: این پروژه مخالفت صریح با اصول زیست محیطی دارد.

 

اصغرسلیمی درباره پروژه انتقال آب ونک سمیرم به دشت رفسنجان،گفت: پروژه مذکور نه تنها خلاف اصول محیط زیستی است بلکه هیچ سودآوری نیز برای استان اصفهان به همراه نخواهد داشت بنابراین به مسئولین ذی ربط هشدارمی‌دهم با اجرای پروژه انتقال آب  ونک سمیرم به دشت رفسنجان، بحران زیست محیطی درمنطقه شکل خواهدگرفت.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:پروژه مذکور برای مشخص نبودن حق آبه‌های مبدا وضررهای محیط زیستی متوقف شده است واین در حالی است که  به نظر می‌رسد،کلانتری رییس سازمان محیط زیست کشور  در شرایطی مجوز اجرایی پروژه  مذکور را امضا کرده است که این پروژه مخالفت صریح با اصول زیست محیطی دارد.

 وی  ادامه داد:8الی 9 سال است که منطقه سمیرم در وضعیت خشکسالی به سر می برد بنابراین بدیهی است که با اجرایی این پروژه، بحران  خشکسالی در این حوزه انتخابیه بحرانی‌ترمی‌شود.

سلیمی افزود: طول پروژه انتقال آب ونک سمیرم به دشت رفسنجان نزدیک به 670 کیلومتر است بنابراین باید 70 کیلومتر تونل در  شهرستان سمیرم برای ایجاد این انتقال ایجاد شود واین درحالی است که با این اوصاف  کلیه منابع چشمه‌ها و قنوات شهرستان سمیرم با احداث این تونل از بین خواهدرفت.

 نماینده مردم سمیرم  در مجلس تصریح کرد:شهروندان استان‌های اصفهان،چهارمحال بختیاری و خوزستان نگران اجرایی این پروژه  خلاف محیط زیست هستند زیرا با اجرایی  پروژه  مذکور وضعیت بحرانی منابع آبی در این مناطق بیش از گذشته تشدید می‌شود و تنش‌های اجتماعی با اجرای پروژه انتقال آب ونک سمیرم به دشت رفسنجان ایجاد خواهد شد.

عضو هیئت  رییسه کمیسیون شوراهاوامورداخلی مجلس با بیان اینکه بسیاری از روستاهای سمیرم خالی از سکنه شده است،یادآورشد: آبرسانی به روستاهای این حوزه انتخابیه با تانکر انجام می‌شود بنابراین تصورکنید با این شرایط پروژه انتقال آب ونک سمیرم به دشت رفسنجان نیز اجرایی شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: