جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 30 آبان 1396     
دولت انگلیس دیرکرد 10 ساله در کاهش آلودگی هوا را جبران می کند
22 سال تا پایان فروش اتومبیل دیزلی و بنزینی

به گزارش اخبار بین الملل تهرانی نیوز؛گزارش های سازمان ملی حسابرسی در بریتانیا (NAO) حاکی از بهبود کیفیت کلی هوای این کشور است اما انتظار نمی رود که بریتانیا تا سال 2021 تمام اهداف اتحادیه اروپا را در کاهش آلودگی هوا برآورده کند و در واقع بریتانیا در این زمینه یک تاخیر 10 ساله دارد.

 

 با این حال گزارش سازمان ملی حسابرسی انگلیس نشان داده که میزان انتشار اکسید نیتروژن و ذرات ریز در سالهای 1970 تا 2015 به میزان 70 درصد کاهش یافته است.

بر اساس اعلام NAO، هزینه های بهداشتی ناشی از آلودگی هوا از جمله ذرات ریز و اکسید نیتروژن  چیزی حدود 20 میلیارد پوند است. ضمن این که در حدود 30 هزار مرگ ناشی از آلودگی ذرات ریز و دود اتومبیل های دیزلی در سال 2008 در انگلیس ثبت شده است. به نظر می رسد به رغم بهبود کیفیت هوا در این کشور، حدود 13 درصد آلودگی هوا ناشی از ذرات جامد، به دلیل وجود موتورهای دیزلی است.

در واقع بنا به اعلام NAO دولت انگلیس در ساخت برنامه ای که سطح مضر آلودگی را در این کشور کاهش دهد، ناموفق بوده است.

بنابراین برای جبران این دیرکردها، دولت انگلیس برای مقابله با آلودگی هوا اعلام کرده که فروش خودروهای جدید با موتور احتراق داخلی اعم از بنزینی و دیزلی تا سال 2040 در این کشور متوقف می‌شود. این مساله باعث می‌شود تا به تدریج مردم این کشور به سوی استفاده از خودروهای الکتریکی بروند.

دولت انگلیس قرار است محدوده هایی را تحت عنوان «مناطق پاک» مشخص کند که خودروهای با موتور احتراق داخلی، موظف به پرداخت مالیات در این محدوده شوند. همچنین بر اساس این طرح دولت در نظر دارد  از تولید خودروهای الکتریکی حمایت مالی کند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: