جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 آذر 1393     
کمیسیون راهبردی معلولان تاسیس می شود

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،همایش روز جهانی معلولین دیروز شنبه هشتم آذرماه در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

 این نشست با حضور حجت الاسلام امرودی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، زارع صفت مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران، شهرداران مناطق 10 و 16 و همچنین دکتر هاشمی استاندار تهران برگزار شد.

مراسم با برنامه های متنوعی از جمله اجرای دکلمه توسط یکی از دختران معلول ذهنی، اجرای سرود یتیم نوازی امیرالمومنین توسط معلولین ذهنی، پخش ویدئو پرژوکتور با موضوع همایش روز جهانی معلولان، اجرای موسیقی سنتی توسط خوانندگان معلول و برنامه هایی از این قبیل آغاز شد.

حجت الاسلام امرودی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این مراسم با تبریک ولادت امام کاظم اظهار داشت: اولین شعاری که در میدان بهمن توسط شهرداری نوشته شده بود این بود که شهر خوب ساختنی است، بدین معنی که شهر خوب توسط شهروندان ساخته می شود و اگر بنا باشد شهر خوب ساخته شود همه شهروندان اعم از سالم و معلول باید در آن مشارکت جویند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ساختن شهر خوب را در ویژگی هایی از قبیل وجود نشاط و شادابی، داشتن هدف و شناخت توانایی ها ارزیابی کرد و خاطر نشان نمود: خود ما، خانواده و جامعه ما می تواند کمک کند تا معلولان بتوانند به اهداف بلند پروازانه ای دست یابند.

وی با بیان این که شهرداری سعی کرده است تا جایی که امکان دارد برای معلولین اقداماتی را انجام دهد، گفت: شهرداری تهران در منطقه 20 دست به ساخت بزرگترین ورزشگاه خاورمیانه زده است که معلولان و جانبازان می توانند در رشته های مختلف از این ورزشگاه استفاده کنند.

امرودی این نکته را نیز مورد تاکید قرار داد که کمیسیون راهبردی معلولان زیر نظر شورای معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تاسیس می شود و قرار است آقای زارع صفت این موضوع را مدیریت نمایند. همچنین خانه شهریاران جوان تصمیم گرفته است معلولان را نیز به عضویت بپذیرد.

با کمک وزارتخانه های مربوطه مشکل اشتغال معلولان را حل می کنیم

استاندار تهران نیز در حاشیه همایش روز جهانی معلولان در فرهنگسرای بهمن اعلام کرد: آنچه که قانون و خواسته معلولان است مساله اشتغال است. امیدواریم با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکاری وزارت صنعت و معدن بتوانیم در این زمینه گام های اساسی برداریم.

سید حسین هاشمی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه آماده همکاری با شهرداری تهران برای بهبود وضعیت معلولان در شهر هستیم، اظهار کرد: استانداری موظف است آنچه در قانون مشخص شده را انجام دهد و با توجه به مشکلات اقتصادی که در گذشته وجود داشته، باید گفت در زمینه اشتغال کمی بی‌توجهی در این بخش‌ها را شاهد بوده‌ایم.

هاشمی با بیان اینکه در دولت یازدهم رییس جمهور توجه بسیاری به حوزه معلولان دارد و با حساسیت زیادی این بخش را پیگیری می‌کند، اعلام کرد:امیدواریم با توجه ویژه و همکاری دستگاه‌های مسئول شاهد بهبود وضعیت معلولان در کشور و به خصوص استان تهران باشیم.

وی با بیان اینکه آنچه که قانون و خواسته معلولان است موضوع اشتغال می باشد ، در این باره گفت: امیدواریم با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکاری وزارت صنعت و معدن بتوانیم در این زمینه گام های اساسی برداریم.

استاندار تهران همچنین به موضوع تردد افراد دارای معلولیت اشاره و اذعان کرد: در برخی وزارتخانه‌ها و ادارات برای تردد معلولان مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم هرچه زودتر این مشکلات برطرف شود اما در ساختمان استانداری بالابر ویژه ای مخصوص این افراد نصب شده است که با استفاده از آن ، افراد می توانند به طبقات مختلف استانداری مراجعه کنند.

هاشمی با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعاتی که امروز باید مورد توجه قرار گیرد فعال کردن سمن ها برای اشتغالزایی معلولان است، در این باره گفت: معلولان جزو جامعه هستند و باید برای ایجاد تسهیلات و بهبود شرایط آن‌ها تلاش جدی صورت گیرد تا با تقویت روحیه آن‌ها شاهد موفقیت‌های آنها در عرصه‌های مختلف باشیم.

بر اساس این گزارش در ادامه این همایش مراسم تقدیر از ورزشکاران ایرانی که موفق شده بودند در بازی های پارالمپیک اینچئون کره جنوبی به مدال دست یابند، برگزار شد.

 در ادامه نیز از شهردارن مناطق 13، 16 و 10 که برنامه هایی را در حمایت از معلولان برگزار کرده بودند، قدردانی شد.

مراسم دیگری که در همایش روز جهانی معلولین برگزار شد، رونمایی از اولین دستگاه خودپرداز ویژه معلولان بود. این دستگاه طوری طراحی شده است که معلولان به راحتی و سهولت می توانند کارهای بانکی خود را با آن انجام دهند.

در ادامه علیرضا آتشک  دبیر اجرایی همایش همایش روز جهانی معلولان به قرائت بیانیه این همایش پرداخت.

آقای تاکاگاوا از بنیاد خیریه اچ اس ژاپن نیز مهمان ویژه همایش روز جهانی معلولان بود که پیام ویژه ای را نیز در این رابطه مطرح نمود که توسط مترجم ایرانی برای حاضران قرائت شد.

یکی از جلوه های ویژه این مراسم سه نفر از معلولانی بود که از ابتدا تا پایان برنامه در روی سن مشغول اجرای برنامه زنده هنری بودند که کار این افراد در پایان مراسم در معرض دید حضار قرار گرفت و زارع صفت مدیرعامل سازمان رفاه نیز تابلوها ترسیم شده توسط این هنرمندان را به مبلغ یک میلیون تومان برای شهرداری تهران خریداری نمود.

مراسم همایش معلولان سرانجام با اجرای برنامه سنتور نوازی توسط یکی از هنرمندان معلول، اجرای سرود توسط گروه ناشنوایان و دعای فرج پایان یافت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: