جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 20 آبان 1396     
تاکسی ها برای اسقاط شامل فرسودگی زودرس نمی شوند

به گزارش گروه حمل و نقل پاک تهرانی نیوز؛هیات دولت در  مرداد ماه سال جاری  مصوبات مربوط به نحوه اسقاط خودروهای فرسوده در ازای واردات خودرو و همچنین تولید داخلی آن و گواهی معادل آنها را به ریاست رییس جمهور اصلاح کرد.

هیات دولت این تصمیم را به منظور افزایش مشارکت از رده خارج کردن خودروهای فرسوده براساس مصرف سوخت در چرخه ترکیبی و ورود خودروهایی با مصرف سوخت کمتر و همچنین هدفمند کردن عوارض شماره گذاری برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر با هدف افزایش میزان معادل‌سازی تعداد گواهی اسقاط با هدف ارایه تسهیلات غیرمستقیم اتخاذ کرده است .

هیات وزیران در کنار این اصلاحیه به موضوع واردات خودرو نیز پرداخته و شرایط جدیدی را برای آن اعلام کرده است. به موجب این اصلاحیه، خودروهای سواری و وانت وارداتی از لحاظ مصرف سوخت به پنج گروه تقسیم می‌شوند که شامل خودروهای با مصرف کمتر از ۵ لیتر در صد کیلومتر، ۵ تا ۶ لیتر در صد کیلومتر، ۶ تا ۷ لیتر در صد کیلومتر، ۷ تا ۸ لیتر در صد کیلومتر و بیش از ۸ لیتر در صد کیلومتر هستند و شرایط شماره‌گذاری آنها براساس مصرف سوخت در چرخه ترکیبی، از اسقاط حداقل ۲ دستگاه تا حداکثر ۸ دستگاه خودروی فرسوده، متفاوت خواهد بود.

رئیس کارگروه اتحادیه اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده با بیان اینکه برخی افراد مطرح کرده اند که در سالیان گذشته طرح اسقاط برای تاکسی ها با فرسودگی زودرس براساس مصوبه دولت اجرایی شده است ، گفت : فرسودگی برای تاکسی ها 10سال در نظر گرفته شده است و طی این زمان تاکسی ها به فرسودگی زودرس نخواهند رسید.

محمد حسین گودرزی در گفتگو با خبر خودرو ، با بیان اینکه خودروهای شخصی در صورت عدم دریافت معاینه فنی و فرسودگی زودرس می توانند اسقاط شوند ،گفت : در تصادفات  شدید که ماشین قابل بازسازی نباشد و یا آتش سوزی و  موارد خاص اینچنینی ، تاکسی ها و خودروهای شخصی، می توانند بعد از  تایید توسط کاردان فنی ، اسقاط شوند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: