جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 17 آبان 1396     
به منظور کاهش آلودگی صوتی تهرانسر؛
توقف پروازهای فرودگاه مهرآباد از ۱۲شب تا ۶صبح

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛ سومین نشست از سلسله نشست های هم اندیشی مشترک فرمانداری، نمایندگان مجلس و شورای اسلامی شهر تهران با معتمدین و نمایندگان محلات سیزده گانه منطقه21 در راستای حل و رسیدگی به موضوعات و مشکلات این منطقه برگزار شد.

در این نشست که به ریاست "عیسی فرهادی" فرماندار تهران برگزار شد، "غلامحسین آرام" معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران، "مصطفی کواکبیان"، "محمود صادقی"، "محمد جواد فتحی"، "علیرضا محجوب"، "پروانه مافی" و "سیده فاطمه ذوالقدر" نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، "افشین حبیب زاده" و "ناهید خداکرمی" از شورای اسلامی شهر تهران و "حسن رحمانی" شهردار منطقه21، حضور داشتند. 

فرماندار تهران در آغاز این جلسه که به تصمیم گیری در خصوص مشکلات عمومی منطقه21 اختصاص داشت، از حضور نمایندگان مردم تهران در مجلس و شورای اسلامی شهر در این نشست قدردانی و ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ تصمیم های مقتضی دست کم بخشی از مشکلات عمومی این منطقه حل و فصل شود.

در ادامه این نشست، کواکبیان نیز در توضیحاتی در خصوص "لزوم" برگزاری نشست های مشترک نمایندگان مردم تهران، ری و تجریش در مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر تهران گفت: هدف از برگزاری این نشست ها این است که با همکاری نمایندگان محترم مردم تهران، ری و تجریش در مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و نیز فرماندار محترم تهران، تا پایان این دوره در هر 22منطقه شهر تهران، سه جلسه برگزار شود.

وی همچنین افزود: این نشست ها، ابتدا در شورایاری ها، دوم در یکی از مساجد منطقه با حضور اهالی آن منطقه و سوم در فرمانداری تهران با حضور مسئولان اجرایی استان تهران و شهرستان تهران به منظور حل مشکلات عمومی مناطق، برگزار می شود.

کواکبیان با تاکید بر اینکه قصد ما از برگزاری این جلسات مشترک، ارتباط هر چه بیشتر با شهروندان تهران و رسیدگی به مشکلات آنان است، تاکید کرد: در جلسه اول که با حضور فرماندار محترم تهران، بنده به عنوان نماینده مجمع نمایندگان شهر تهران و اعضای شوراهای محله هر منطقه تشکیل می شود، به شناسایی و طبقه بندی مشکلات اختصاص دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در جلسه دوم به اتفاق فرماندار محترم تهران در یکی از مساجد منطقه حضور یافته و با دعوت از برخی نمایندگان مردم تهران در مجلس و مسئولان دستگاه های اجرایی، شهردار منطقه و دبیران شوراهای محلات، در جمع اهالی منطقه در خصوص طرح مشکلات عمومی منطقه، آشنایی با دیدگاه ها و نظرات شهروندان و تبادل نظر با آنان، اقدام می شود.

وی در خصوص نشست سوم نیز توضیح داد: اتخاذ تصمیم به منظور حل مشکلات عمومی منطقه در حوزه های مختلف همچون، مسائل فرهنگی، زیست محیطی مسکن، بهداشت و درمان، آلودگی ها، ترافیک، آب، برق، گاز و مالکیت، در جلسه ای که در فرمانداری تهران به ریاست فرماندار تهران و با حضور تنی چند از نمایندگان مردم تهران تمامی مدیران، مسئولان و نمایندگان دستگاه های اجرایی، شهردار منطقه و دبیران شوراهای محله ها برگزار می شود، صورت می گیرد.

 در ادامه این جلسه سیده فاطمه ذوالقدر نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید نمایندگان عضو مجمع نمایندگان تهران از سرای محلات و بخش‌های مختلف منطقه21 افزود: طی این بازدید درخصوص مشکلات و معضلات شهروندان ساکن در منطقه21 بحث و بررسی شد که در این راستا؛ عمده مشکل ساکنین این منطقه همجواری با فرودگاه مهرآباد عنوان شد.

وی همچنین یادآور شد: شهروندان منطقه21 مشکلات بسیاری به‌دلیل قرار گرفتن در مجاورت فرودگاه مهرآباد در این منطقه دارند که عمده مشکل‌شان آلودگی صوتی ناشی از نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه مهرآباد است که پس از بررسی‌های متعدد و هماهنگی با مسئولان این فرودگاه مقرر شد که پروازهای این فرودگاه از ساعت ۱۲شب تا ۶صبح متوقف شود.

 در این جلسه چند ساعته، ضمن طرح مسائل و مشکلات منطقه21 توسط دبیران شوراهای محلات و نظرات نمایندگان مجلس و شورای شهر حاضر در جلسه همچنین مدیران، مسئولان و نمایندگان دستگاه های اجرایی نیز در خصوص مسائل مطرح شده دیدگاه های خود را عنوان کردند و در خاتمه در ارتباط با برخی از مشکلات اتخاذ تصمیم شد و برخی برای پیگیری به دستگاه های اجرایی ذی ربط و شهرداری منطقه ارجاع شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: