جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 13 آبان 1396     
مردم درباره عملکرد شهرداری چه نظری دارند؟

به گزارش تهرانی نیوز؛بخشی از یادداشت محمدعلی نجفی با عنوان مصلحت شهر و گفت‌وگوی عمومی:من از آن زمان که عضو شورای شهر بودم، با جزییات بیشتری در جریان مدیریت و سیاست‌های شهری قرار گرفتم ولی  زمانی که بنا شد مسئولیت شهرداری بر عهده من گذاشته شود، تصمیم گرفتم برای شناخت افکار عمومی بر اساس روش علمی عمل کنم. زیرا معتقدم بدون تعامل با مردم و مشارکت با آنان اداره موثر یک شهر ممکن نیست. از این رو، از گروهی از متخصصان نظرسنجی دعوت کردم که با روش‌های علمی به پرسش‌های ما پاسخ دهند. در بدو مسئولیت جدید سه پرسش کلی برای من مطرح بود:

۱- ارزیابی مردم از مدیریت و سیاست شهری در دوره قبل چیست؟
۲- مردم مشکلات شهر تهران را چه می‌دانند و برای کدام یک اهمیت بیشتری قائلند؟
۳- از مدیریت جدید شهرداری چه انتظاری دارند؟
اولین نتیجه مهم این نظرسنجی این است که اکثریت مردم قضاوت سیاه و سفید از مدیریت دوره قبل ندارند.

اکثریت مردم از بهبود وضعیت حمل و نقل، زیباسازی شهر، جمع‌آوری زباله و فضای سبز ارزیابی مثبت دارند. حدود 80 درصد معتقدند که وضعیت اتوبوس و مترو در دوره مدیریت قبلی شهرداری بهتر شده است. 70 درصد عملکرد شهرداری را در مورد زیباسازی شهر و فضای سبز مثبت می‌دانند.

در مورد جمع‌آوری زباله هم 56 درصد معتقدند عملکرد مدیریت قبلی شهرداری را تایید کرده‌اند. البته این نگرش نه تنها منصفانه است بلکه طبیعی نیز هست زیرا 12 سال عهده‌دار بودن یک مدیریت شهری در وفور منابع باید هم به بهبود بسیاری از شاخص‌های شهری منجر شود.

در حالی که عملکرد شهرداری را در مواردی مثل افزایش ایمنی شهر، رسیدگی به مناطق فقیرنشین، ساخت و ساز قاعده‌مند و پایداری در برابر زلزله و حوادث یا مقابله با فساد اداری و مشکلات اجتماعی از قبیل کارتن‌خوابی، وضعیت ترافیک و آلودگی هوا ضعیف ارزیابی کرده‌اند. اکثریت پاسخگویان معتقدند که در دوره پیش مشکلات اجتماعی (64 درصد)، فساد اداری (56 درصد)، آلودگی هوا (73 درصد)، بی‌قاعدگی ساخت و ساز (47 درصد) بدتر شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: