جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 13 آبان 1396     
با وجود سیاست های انحصاری ، هیچ زمان خودروساز نمی شویم

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است که امروز نباید بازار خودرو در اختیار تنها چند خودروساز قرار گیرد  بلکه باید مصرف کنندگان در یک بازار گسترده و متنوع امکان انتخاب داشته باشند.

 

رامین نورقلی پوراظهار داشت : برای پاسخ گویی مناسب به تقاضای بازار داخل ،باید نیاز مصرف کنندگان داخلی در اولویت برنامه و سیاست دولت و هدف گذاری خودروسازان قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت مشتری مداری در جریان توسعه صنعت خودرو، تصریح کرد : امروز خودروسازان باید متناسب با ذائقه و نیاز مشتریان داخلی و در نگاه وسیع تر بازارهای جهانی  تولید نمایند و این موضوع را سرلوحه قعالیت های  تولیدی و زمینه طراحی و تحقیقات در این صنعت قرار دهند.

وی تاکید کرد : وجود هر گونه انحصار در صنعت خودرو،  سدی در مقابل کیفی سازی  و دستیابی به  قیمت رقابتی در بازار است.

وی با اشاره به تاثیر انحصار بر کاهش راندمان خودروسازی در کشور ، خاطر نشان کرد : از سویی وجود بازار انحصاری و غیر رقابتی ، خودروسازان را تشویق به سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه نمی کند.

نماینده کردکوی و بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : بی تردید با تداوم سیاست های انحصاری در بازار خودرو کشور ، هیچ زمان خودروساز نخواهیم شد.

نورقلی پور افزود : چرا باید با وجود حدود نیم قرن فعالیت تولیدی در حوزه خودروسازی ، برندی را که مورد قبول بازار داخل و بازارهای صادراتی است را تولید و به بازار عرضه کنیم؟

وی گفت : زمان آن است که با سیاست های جدید خودرویی، خودروسازان در مسیری حرکت نماید که به عنوان طراح و تولیدکننده خودرو در دنیا شناخته شوند .

وی افزود : البته باید همزمان جهت گیری برنامه ها و سرمایه گذاری های خارجی نیز در این جهت تعریف شود قطعا حرکت در این جهت می تواند نقش موثری در توسعه صنعت خودرو و معرفی خودروسازی ایران در بازار جهانی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه با مونتاژکاری صنعت خودرو توسعه نخواهد یافت،  اظهار داشت : هر چند در این سالها در جریان مونتاژکاری و عرضه برخی از برندهای خارجی  تلاش شده تا سهمی از تولیدات داخلی سازی شود اما همچنان در طراحی و ساخت قطعات اصلی موفقیتی حاصل نشده است و امید است با همکاری های جدید که با برخی از شرکتهای مطرح در حوزه طراحی و قطعات مهم ایجاد شده ، بتوان به موقعیت بهتری در تولید و طراحی خودرو دست یابیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: