جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 10 آبان 1396     
تمهیداتی برای کاهش هزینه تولید و قیمت خودرو در بازار

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است در موقعیتی که صنعت خودرو قرار دارد می توان با تمهیداتی هزینه تولید را کاهش و با قیمت ارزان تری محصولات تولیدی را به بازار داخل عرضه کرد. 

 

عبدالله رضیان اظهار داشت : هر چند در این شرایط حمایت دولت جهت ایجاد زیرساخت ها برای کاهش هزینه تولید و قیمت تمام شده خودروسازان بسیار مهم و تاثیر گذار است. 

وی با تاکید بر اینکه باید خودروسازان تعریف جدیدی از وضعیت کنونی بازار خودرو داشته باشند ، افزود : البته خودروسازان در تلاشند تا با افزایش تنوع در تولید  شرایط موجود بازار  تغییر داده و در بازار داخلی نیز جاذبه ایجاد کنند. 

وی با اشاره به تاثیر وجود موانعی چون نرخ تورم و نوسانان ارزی بر جریان تولید در کشور ، تصریح کرد : در شرایطی که در کشورهای دنیا هزینه تولید بالا تمام می شود خودروسازان با توجه به شرایطی که کشور دارد می تواند هزینه تولید را کاهش دهد تا قدرت رقابت پذیری بیشتری داشته و با قیمت ارزان تری بتوانند خودروها را در بازار عرضه نمایند هر چند باید پذیرفت که مشکلات و موانعی در این مسیر وجود دارد که بر هزینه تولید تاثیر مستقیم دارد. 

وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر بواسطه تحریم ها فضای تولید در صنعت خودرو انحصاری شده است ، تاکید کرد : متاسفانه در سالهای گذشته ، تحریم ها  فضای تولید در صنعت خودرو را متاثر و تا حدودی انحصاری نمود چنانچه این جریان در کیفیت ، قیمت تاثیر منفی گذاشت و موجب محدودیت عرضه و تنوع در خودروهای داخلی شد. 

وی افزود : با توسعه تولید ، کاهش هزینه و ارتقاء کیفی خودروهای داخلی قطعا تقاضا در بازار خودروهای داخلی افزایش یافته و وضعیت حاکم بر تولید و بازار خودرو تغییر خواهد کرد. 

نماینده قائمشهر در مجلس دهم همچنین بخشی از مشکلات در جریان کاهش هزینه تولید و قیمت تمام شده جریان حاکم بر این صنعت دانست و گفت : خودروسازان در روند در کاهش هزینه با مسائل متعددی روبرو هستند که شاید یکی از مهمترین آنها تداوم جریان حاکمیت دولت بر صنعت خودرو است که را مانع کاهش هزینه تولید و نهایت قیمت در این بخش شده است. 

رضیان افزود : سیاست حاکمیتی دولت بر صنعت خودرو متاسفانه چنین شرایط را ایجاد نموده به طوری که در این وضعیت شرکتهای خودروساز این امکان را ندارند که در یک شرایط رقابتی هزینه تولید را کاهش و کیفیت را نیز افزایش دهند. 

وی تصریح کرد : امروز دستیابی به کلیه الزامات در حوزه تولید ، قیمت و فروش در صنعت خودرو نیازمند تلاش خودروسازان در مدیریت هزینه و همچنین حمایت کلیه دستگاههای مربوطه در حوزه صنعت و تولید کشور است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: