جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 7 آبان 1396     
لباس زيبای دوخته شده از برگ گياهان جنجالی شد!

لباس برگ خيره کننده اين چهار دانشجو حدود يک هفته تبديل به يکي از سوژه هايداغ شبکه هاي اجتماعي چين شده و مردم هنوز نمي توانند از صحبت در مورد آن دست بکشند. البته شايد شما نيز با ديدن اين لباس که از 6000 برگ ، مقداري نخ و کوهي از صبر دوخته شده ، نتوانيد آنها را سرزنش کنيد.

لباس زيباي دوخته شده از برگتيم فعال در پشت اين لباس منحصر به فرد، دو دختر و دو پسر هستند و از شش ماه پيش ايده اين کار به آنها خطور کرد چرا که در طول اين دوره سعي در پيدا کردن يک موضوع مناسب براي پروژه سالانه ”مسابقه گونه هاي گياهي و حيواني” در دانشگاه خود بودند و دخترها مدام در مورد لباس زيباي بازيگر چيني “فن بينگ بينگ” در جشنواره فيلم کن صحبت مي کردند و يکي از آنها پيشنهاد کرد که با برگ هاي درخت نمونه مشابه آن را بسازند. آنها ايده خود را با استادشان درميان گذاشتند و گرچه او در ابتدا اين کار را سخت مي دانست ولي به هرحال دانشجويان شروع به اين کار کردند.

لباس دوخته شده از برگ درختپس از تحقيق در مورد بهترين روش استفاده از درخت به عنوان پارچه، آنها به طرح دلخواه شان براي لباس رسيده و شروع به جمع آوري برگ ها کردند. برخي از نمونه ها به سادگي در کمپ دانشگاه قابل تهيه بود ولي به برخي ديگر از گياهان نظير برگ ماگنوليا دسترسي نداشتند و به همين منظور به کوه تيانزو سفر کرده تا برگ هاي اين گياه را جمع کنند.
براي اطمينان از آنکه برگ هاي جمع آوري شده پژمرده يا خشک نشود، آنها حدود دو ساعت برگ ها را در محلول قليايي و سديم کربنات جوشاندند. با اين کار به سادگي توانستند گوشت برگ را از ساقه هاي اسکلتي آن جدا کنند.

البته اين کار بيشتر از آن چيزي که به نظر مي رسد سخت بود و اين چهار دانشجو سعي داشتند به مقداردقيق محلول قليايي و سديم کربنات و زمان جوشاندن برگ ها دست پيدا کند. در طي آزمون و خطاهاي مکرر و راهنمايي استاد در نهايت توانستند به فرمولاسيون دقيق آن دست پيدا کنند.
اين چهار دانشجوي علم و بيوتکنولوژي تنها مي توانستند بعد از کلاس هايشان در آخرهفته روي اين پروژه کار کنند ،بنابراين انجام اين پروژه چهار ماه طول کشيد. اگرچه زمان زيادي محسوب مي شد ولي وقتي يکي از دخترها لباس را به تن کرد تا نتيجه را نشان دهد، آنها از نتيجه تلاش خود راضي شدند.


آنها عکس هايي از مراحل مختلف تهيه اين لباس را منتشر کردند و تقريبا بسيار فوري، تبديل به سوژه جنجالي شبکه اجتماعي شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: