جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 3 آبان 1396     
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران هشدار داد؛
30 درصد ساختمان های در حال احداث تهران ناایمن هستند

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز؛رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران با اشاره به روند معیوب بازسازی بافت فرسوده در تهران گفت: براساس مطالعات صورت گرفته 30 درصد ساختمان های در حال احداث ناایمن هستند.

 

احمد صادقی با اشاره به اینکه براساس سند کاهش خطرپذیری محلات، مکان های امن تمام محلات شهر شناسایی شده اند، اظهار کرد: نقشه های تخلیه امن اضطراری و مکان های امن نقاط مختلف شهر شناسایی و در دسترس مدیریت محلات قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر نقشه امن یک سوم محلات تهران بر روی سایت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران قرار دارد و تا پایان سال امکان دسترسی به نقشه نقاط امن و راه های اضطراری۸۰ درصد محلات تهران بر روی سایت سازمان محقق خواهد شد.

 رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران با اشاره به خطرپذیری و وضعیت نامناسب بافت فرسوده تهران، تصریح کرد: اگر روند نوسازی بافت فرسوده با همین وضعیت پیش رود، صد سال دیگر وقت نیاز است که بتوانیم تهران را مقاوم سازی کنیم.

 وی با ابراز تاسف از روند معیوب بازسازی بافت فرسوده، خاطرنشان کرد: تا زمانی که برای نوسازی بافت فرسوده عزم ملی نباشد، به نظر می رسد که نوسازی دور باطلی است و نمی توانیم بگوییم تهران چه زمانی به شهری امن تبدیل می شود.

 به گفته صادقی براساس مطالعات صورت گرفته 30 درصد ساختمان های در حال احداث ناایمن هستند که این مسئله معلول  پارامترهایی همچون عدم نظارت دقیق بر ساخت و ساز، عدم استفاده از مصالح استاندارد، احداث ساختمان توسط افراد غیرمتخصص و... است.

 وی خاطرنشان کرد: سامانه های تخمین خسارت نشان می دهد که با رعایت مقررات ساختمان، امروز درصورت بروز زلزله خسارت‌ ها به نسبت گذشته کاهش یافته است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: