جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 2 آبان 1396     
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو خبر داد :
کنترل جمعیت و مبارزه با جانوران مضر شهری با جلب مشارکت مردمی

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو از استمرار کنترل جمعیت و مبارزه با جانوران مضر شهری در منطقه دو خبر داد .

 

 علیرضا جعفری با اعلام این خبر گفت : اجرای طرح ویژه انسداد مقاوم منافذ غیر فعال شده بر علیه با جانواران مضر شهری با استفاده از پرسنل مبارزه با موش اداره ساماندهی در محورهای آلوده  آغاز شده است و به طور مستمر ادامه خواهد داشت .

جعفری گفت : اجرا و استمرار امر کنترل جمعیت و مبارزه با جانوران مضر شهری در منطقه 2 به جهت وجود بند 15 ماده 55قانون شهرداریها است که این ماده شهرداری ها را ملزم به دفع و دور کردن جانوران مضر شهری که باعث بروز بیماری های مشترک بین انسان و دام می شوند می نماید.

وی افزود : علاوه بر اجرای طرح های شبانه، ساچمه زنی، طمعه گذاری ، استفاده از دیگر روش های  تلفیقی مبارزه با موش ،  انسداد با استفاده از مصالح مقاوم مخصوص  در منافذ غیر فعال شده در محورهای آلوده در حال انجام است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه اجرای تمهیدات ویژه و جلب مشارکت‌های مردمی و آموزش و اطلاع رسانی در سطح نواحی 9 گانه منطقه را از دیگر اقدامات در دست اجرا برشمرد و تصریح کرد: برای افزایش میزان آگاهی شهروندان نسبت به مقوله راههای مبارزه با موش ، توزیع تله های چسبی و کتابچه هاو بروشورهای آموزشی  در سطح مدارس ، خانه های سلامت ، سرای محلات و سطح بوستانها به صورت مستمر اجرا می شود.

وی همکاری و مشارکت شهروندان در رعایت اصول بهداشتی را در پیشگیری از افزایش جمعیت حیوانات مضر شهری موثر برشمرد و تصریح کرد: در پی اجرای طرح های ضربتی کنترل و مبارزه با جانوران مضری شهری و برپایی پایگاه های اطلاع رسانی و آموزش شهروندی، تعداد پیام های 137 مربوط به طعمه گذاری کاهش یافته است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: