جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 1 آبان 1396     
مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران:
سالانه حدود 30 میلیارد تومان اعتبار صرف نگهداری و تعمیر پل های سواره رو پایتخت می شود

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز؛مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران بر ضرورت راه اندازی سامانه جامع معابر شهری تاکید کرد.

 

 احمدپور در "ششمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران"، با بیان آنکه سامانه جامع معابر شهری ضمن ایجاد یکپارچگی لازم در ارائه خدمات به شهروندان، سبب تسهیل مدیریت نگهداری، کاهش هزینه ها و ارتقای ایمنی معابر خواهد شد، تاکید کرد استقرار چنین سامانه ای با توجه به بسترهای موجود در کشور، طی یک برنامه 3 ساله قابل تحقق است.

وی مدیریت دارایی های شهرها را رویکردی ضروری و نوین در علم مدیریت شهری دانست و با تاکید بر اهمیت این موضوع در اداره کلانشهرهایی همچون تهران، یادآور شد زیرساخت هایی از قبیل پل ها، تونل ها، بزرگراه ها و کانال های جمع آوری آبهای سطحی، در زمره دارایی های شهر به حساب می آیند و نگهداری اصولی و دقیق از آنها، ضمن افزایش عمر مفید سازه ها، کاهش هزینه های تعمیرات اساسی را به دنبال دارد.

 احمدپور با اشاره به وجود 706 دستگاه پل در 427 تقاطع غیرهمسطح شهر تهران، چالش های عمده نگهداری و مرمت پل های سواره رو پایتخت را پراکندگی و نواقص اطلاعات و نقشه ها، فقدان دستورالعمل های تخصصی، کمبود مشاوران و پیمانکاران خبره در زمینه تعمیرات تخصصی و همچنین عدم یکپارچگی و مدیریت واحد به ویژه تا پیش از سال 1392 ذکر و اضافه کرد: با تعریف پروژه نگهداری و تعمیر پلهای شهر تهران طی سالهای گذشته، علاوه بر تعریف سازمان انجام کار، کمیته راهبری تخصصی و برداشت و ثبت اطلاعات و سوابق در سامانه اطلاعات مکانی تشکیل و مطالعات نگهداری و تعمیر پل های سواره رو توسط سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران انجام شد که در ادامه شرکت یادمان سازه به عنوان متولی بخش نگهداری و تعمیرات تخصصی، عملیات اجرایی لازم را آغاز کرد. در کنار این فعالیت ها، دستورالعمل های لازم به همراه فهرست بهای اختصاصی نگهداری و تعمیر پل ها تهیه و پس از تصویب شورای عالی فنی شهرداری تهران، ابلاغ و عملیاتی شد.

وی در ادامه با بیان آنکه سالانه حدود 30 میلیارد تومان اعتبار صرف نگهداری و تعمیر پل های شهر تهران می شود، ضمن تاکید بر اهمیت بهره گیری از فناوری های نوین در کاهش چنین هزینه هایی، از شناسایی آسیب های عمده و پرتکرار پل ها توسط کارشناسان سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران خبر داد. به گفته مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، نتیجه مطالعات امکان سنجی کاهش درزهای انبساط در پل ها، از امکان کاهش حدود 25 درصد درزها در پل های شهر تهران حکایت دارد؛ این مساله می تواند میزان یکی از رایج ترین آسیب ها در پل ها را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

گفتنی است ششمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران با حضور متخصصان داخلی و همچنین پژوهشگرانی از کشورهای استرالیا، انگلستان و آمریکا در دانشکده مهندسی عمران دانشگاه یزد برگزار شد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: