جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 8 آذر 1393     
آخرین وضعیت کارت جهیزیه

 

مهر: مجید نداف با اشاره به آخرین وضعیت کارت های جهیزیه گفت : براساس جلسه مشترکی که با مسئولین بانک ملی جهت بررسی راهکارهای تسهیل و تسریع روند اعطای کارت اعتباری خرید لوازم خانگی برگزار شدبا توجه به پیچیدگی هایی که این ایده با خود همراه دارد قرار بر تشکیل یک کارگروه تخصصی در این زمینه شد.

وی ادامه داد : اعضای این کارگروه مرکب از 2نفر نماینده از وزارت ورزش و جوانان (یک نفر از مدیران مالی و مدیر کل خانواده و ازدواج امور جوانان وزارت)، یک نفر به نمایندگی از بانک ملی و در صورت لزوم یک نماینده نیز از وزارت صنایع خواهد بود.

این کارگروه موظف است تمام راه هایی که ممکن است سبب آسیب رسانی به طرح شود را پیش بینی کند و از بروز آسیب هایی مانند دلالی که تورم زا است نیز جلوگیری کنند تا بتوان به طرحی دست یافت که به طور مشخص مقطعی نباشد.

نداف افزود: طی بحث هایی که در این جلسه صورت گرفت نظر بر این بود که حق انتخاب کالا را به زوجین اعطا کنیم  تا بر حسب ضرورت و نیازهایشان کالای دلخواه را انتخاب کنند بدین صورت که دو نوع کارت اعتباری( کارت جهیزیه برای خانم ها و کارت رفع نیازهای ضروری برای آقایان) با تاکید بر کد ملی هریک از زوجین و با مبلغ بین 10تا20میلیون تومان در نظر گرفته شود.

در رابطه با شیوه بازپرداخت مبالغ کارت ها صحبت هایی با خیرین داشته ایم که برای گروه های پایین درآمدی کمک هایی را در نظر بگیرند اما برای گروه هایی که توانایی بازپرداخت اقساط را دارند می توان مبالغ اعطایی را طی 24 قسط و با حداقل سود و کارمزد دریافت کرد که بر اساس صحبت های مسئولین بانک ملی شاید بتوان در قالب تفاهم نامه ای نرخ سود را کاهش داد.

رئیس کمیته اشتغال و مسکن جوانان وزارت ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد کارت های اعتباری شامل کارت جهیزیه و رفع نیاز های ضروری به تصویب برسد و در دولت یازدهم تحقق یابد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: