جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 مهر 1396     
جریمه 50 هزار تومانی در انتظار رانندگانی که به ایست پلیس مدرسه توجه نکنند

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا گفت : آمار تصادفات در تعطیلات تابستانی نسبت به سال گذشته کاهش نشان می دهد به طوری که در آخرین روزهای تعطیلات تابستانی کاهش 4 درصدی جانباختگان را در تصادفات داشته ایم ، اما همچنان می بایست منتظر اعلام پزشکی قانونی باشیم.

 

سرهنگ عین‌الله جهانی اظهار داشت : در طول سال های گذشته اقدامات موثری در راستای آموزش ، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی با هدف تقویت فرهنگ ترافیک و بهبود رفتارهای ترافیكی شهروندان صورت پذیرفته است.

وی تولید برنامه فرهنگ ترافیک از شبکه یک، سفر ایمن از شبکه دو ، سفربخیر از شبکه سه ، دانش ترافیک از شبکه چهار ، برنامه تلویزیونی مثلث از شبکه تهران و همچنین برنامه اعلام وضعیت ترافیکی  از شبکه خبر را از اقدامات موثر در راستای کاهش تصادفات اعلام کرد و ادامه داد: بر همین مبنا برای ارتباط روزانه استودیو خبری ویژه نیز  تدارک دیده شده است.

وی تلاش در راستای اصلاح رفتار غلط در رانندگی بواسطه ارتباط موثر با روزنامه ها ، جراید و خبرگزاری ها را موثر عنوان کرد و گفت : در خصوص برنامه های تلوزیونی نیز تلاش کرده ایم از افراد مرجع به سبب بیان رسا و تاثیر پذیری بیشتر بر روی آحاد جامعه مانند اساتید دانشگاه و حوزه، جامعه شناسان و روانشناسان و همچنین قربانیان ترافیکی که دچار ضایعات تخاعی شده اند استفاده کنیم.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا گفت : از  برنامه دیگر این معاونت که با همکاری و همراهی آموزش و پرورش و معاونت پژوهشی صورت پذیرفته حضور در مدارس و  آموزش دانش آموزان ابتدایی به عنوان همیاران پلیس است که نقش موثری در تذکر همراه با ادب در کاهش تخلفات هفت گانه خطرساز خواهند داشت ، همچنین در کنار همیاران پلیس تعدادی از دانش آموزان هر مدرسه به عنوان پلیس مدرسه آموزش داده می شوند و در قانون  تخلفات رانندگی و  جدول جرایم به پلیس مدارس توجه شده و با توجه به لباسی که بر تن می کنند و تابلویی که در دست دارند در جلوی مدارس برای عبور دانش آموزان به اتومبیلی ایست می دهند که اگر راننده خودرو به آن توجه نکند افسران راهنمایی و رانندگی می توانند رانندگان مختلف را تا 50هزار تومان جریمه کنند.

سرهنگ جهانی ادامه داد:  قشر دیگری که  مورد آموزش قرار گرفته اند معلمین هستند که به عنوان فرهنگیاران در زمان هایی مانند  اردوها و مسافرت ها و ساعات خاص طبق صلاحدید خود به آموزش در مدارس می پردازند.

وی افزود : علاوه بر موارد اعلام شده یکی دیگر از جامعه هدف در این فرهنگ سازی رانندگان متخلفی هستند که خودروی آنها به دلیل تصادف و یا تخلف توقیف شده است ،این افراد می بایست کلاس اموزشی 45 دقیقه ای که به صورت رایگان در آن اسلایدها و عکس های تصادفات نشان داده می شود و علل حوادث توسط کارشناسان بررسی می شود را بگذرانند.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا با بیان اینکه اعتقاد داریم رسایی پیام می تواند هنگام عبور از  یک خیابان و فضا برای مخاطیان تاثیرگذار باشد از تبلیغات محیطی  نیز غافل نبوده ایم.

وی همچنین در خصوص فرسودگی 40درصدی اتوبوس های جاده ای گفت : در این مساله پلیس می تواند توصیه و تاکید برای رسیدگی به موضوع نوسازگازی ناوگان حمل و نقل جاده ای را انجام دهد و مسولین امر می بایست  با توجه به حساسیت ها موجود و امنیت مسافرین دقت بیشتری در این مساله داشته باشند،زیرا با توجه به قوانین موجود اگر خودرویی به دلیل نقص فنی دچار حادثه شود این مساله سبب تشدید مجازات راننده خواهد شد. 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: