جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 مهر 1396     
شهردار پایتخت در جمع خبرنگاران:
ایجاد کمیته مشترک شهرداری با وزارت صنعت برای تعیین تکلیف نمایشگاه شهرآفتاب

به گزارش تهرانی نیوز؛شهردار تهران با اشاره به جلسه با وزیر صنعت، معدن و تجارت و لزوم افزایش سالن های نمایشگاه شهرآفتاب گفت: توافق کردیم که کمیته مشترکی تشکیل دهیم. حتی شاید مشاور مشترکی بگیریم که موضوع نمایشگاه شهر آفتاب و نمایشگاه کتاب را با هم مورد مطالعه قرار دهد.

دکتر محمدعلی نجفی در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه هر جا چه در زمان فعلی و چه در زمان گذشته به فسادی برسیم، حتما  با آن برخورد خواهیم کرد، اظهارکرد: شهرداری در گذشته در کارهایی وارد شده است که ارتباطی با شهرداری نداشته است. بنابراین باید بخشی از کارهایی که قبلا شهرداری انجام می داده را واگذار به غیر کنیم.

ترجیح می دهیم با صاحبان چک های برگشتی مصالحه کنیم

شهردار پایتخت درباره چک های برگشتی نیز گفت: در این باره دو راه داریم؛ نخست آنکه با فردی که چک را امضا کرده است وارد مذاکره شده و سعی کنیم چک را از طریق ایجاد فرصت و یا تقسیط بدهی نقد کنیم. راه دوم این است شکایت قضایی کنیم که البته در برخی موارد ممکن است مجبور به این اقدام شویم، اما این راه طولانی است و برای شهرداری مناسب نخواهد بود. بنابراین ترجیح ما این است درباره کسانی که چک برگشتی دارند مصالحه کنیم و حتی در مواردی به آنها کمک کنیم تا بدهی خود را به شهرداری پرداخت کنند.

لزوم اجرای برنامه های آموزش شهروندی در سراهای محلات

وی بابیان اینکه یکی از ضعف های شهرداری در گذشته این بوده که درخصوص آموزش های شهروندی، فرهنگ شهروندی و اخلاق شهروندی سرمایه گذاری زیادی انجام نداده است، تصریح کرد: هم اکنون در سراهای محله آموزش های زیادی انجام می شود که بخش زیادی از آنها مثل آموزش زبان انگلیسی ربطی به شهرداری ندارد. به جای این موارد باید روی آموزش های شهروندی متمرکز شویم. اگر مردم احساس کنند شهرداری با آنها صادق است و شهر به آنها تعلق دارد قطعا این احساس ایجاد مسئولیت کرده و مشارکت مردم را به دنبال خواهد داشت.

برای تقویت هویت اجتماعی در تهران برنامه داریم

شهردارتهران با تاکید بر اینکه برای تقویت هویت اجتماعی در شهر برنامه داریم، اظهارکرد: باید بخشی از تصمیمات را به سمت محلات ببریم. مثلا اگر قرار باشد در محله ای 20 میلیارد تومان در طرح های عمرانی هزینه کنیم باید حداقل 50 درصد این رقم از آن محله تامین شود. بخشی از محله محوری نیز این است که مردم را در تصمیم گیری ها شریک کنیم که این کار را از بودجه سال آینده آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: هم اکنون بیشتر کار شورایاران با شورای شهر است. از این رو به شورای شهر پیشنهاد کردم ارزیابی دقیقی از عملکرد شورایاری ها در محلات صورت گیرد. مواردی وجود دارد که عده ای از عضویت در شورایاری سو استفاده کرده اند و به جای اینکه به فکر مسایل و مشکلات محله باشند، به فکر گروه خاصی بودند که در شورایاری نفوذ داشتند. بنابراین اولا باید شورایاری ها را تقویت کرده و مکانیزمی انتخاب کنیم تا شورایارانی در مناطق هم داشته باشیم. در کنار این موارد باید ارزیابی دقیقی از نظر سلامت و رفتار شورایاران داشته باشیم.

ایجاد کمیته مشترک شهرداری با وزارت صنعت برای تعیین تکلیف نمایشگاه شهرآفتاب

شهردار پایتخت درباره نمایشگاه شهر آفتاب نیز گفت:  جلسه ای با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم و در آن جلسه توافق کردیم که کمیته مشترکی تشکیل دهیم. حتی شاید مشاور مشترکی بگیریم که موضوع نمایشگاه شهر آفتاب و نمایشگاه کتاب را با هم مورد مطالعه قرار دهد. قرار بود در نمایشگاه شهر آفتاب 15 سالن ساخته شود اما تا کنون سه سالن ساخته شده؛ یکی از اولویت های اول ما این است که پنج یا شش سالن جدید را با بودجه شهرداری یا با بودجه بخش خصوصی به صورت BOT  بسازیم و طرحی تهیه شود تا تکلیف نمایشگاه کتاب و شهر آفتاب به شکل کلی و عمومی تر تعیین شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: