جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 22 مهر 1396     
بیگدلی هشدار داد:
آلودگی هوا و آب متهمان اصلی افزایش تلفات ناشی از معضلات زیست‌ محیطی

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، خلاء قانونی را مهم‌ترین مانع در مسیر رفع مشکلات زیست محیطی دانست و از ارائه طرحی درجهت ساماندهی چاه‌های آب، به عنوان گامی اساسی برای رفع این مشکلات خبر داد.

 

احمد بیگدلی در واکنش نسبت به اظهارنظر رئیس شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور مبنی بر اینکه سالانه حدود 33 هزار نفر به دلیل مشکلات بهداشت محیط زیست جان خود را از دست می‌دهند، گفت: مشکلات زیست محیطی به‌ویژه آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین مشکلاتی بوده که کلانشهرهایی همچون تهران با آن مواجه هستند و این در حالی است که مسئولان تاکنون نتوانسته‌اند برای رفع آن اقدام قابل قبولی انجام دهند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با وجود اینکه زیرساخت‌ها برای روان‌سازی ترافیک یا کاهش آلودگی ناشی از کارخانجات صنعتی تا حدودی آماده شده است، اما افزایش تولید و عرضه بی‌رویه خودروها باعث شده تا بر بار مشکلات زیست محیطی کشور افزوده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به مشکلات زیست محیطی که در پی عدم آگاهی کشاورزان ایجاد شده است تاکید کرد: این مشکل ریشه در عدم استفاده وزارت جهاد سازندگی از نخبگان حوزه کشاورزی دارد که یا نخواسته یا نتوانسته‌اند از ظرفیت این نیروها در جهت ساماندهی نحوه تولید محصولات کشاورزی استفاده کنند.

بیگدلی در تشریح علل افزایش مشکلات زیست محیطی ناشی از عدم آگاهی کشاورزان تصریح کرد: هم‌اکنون با کاهش منابع آب در کشور مواجه هستیم و همه می‌دانند که این معضل در سال‌های آینده به بحرانی جدی تبدیل می‌شود، با این حال در زمین‌های کشاورزی با ایجاد چاه‌های غیر مجاز به استفاده نادرست از آب مبادرت می‌ورزند و هیچ نظارت دقیقی هم بر این بخش وجود ندارد، ضمن اینکه استفاده از کودهای شیمیایی هم باعث نیتراته شدن آب و هم تولید و عرضه محصولات بی‌کیفیت در بازار شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، یادآورشد: ما هر چه تلاش کردیم تا برای رفع این مشکلات اقدام قانونی انجام دهیم، با خلاءقانونی مواجه شدیم، بنابراین هم‌اکنون درصدد هستم با ارائه طرحی که پیش‌نویس آن بر اساس تحقیقاتی که از کشاورزان صورت گرفته برای مدیریت آب و جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز، که در شرایط کنونی سرمایه ملی بوده و آینده کشور به آن گره خورده گامی اساسی و قانونمند بردارم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: