جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 22 مهر 1396     
آیا نوسانات ارزی بر قیمت تولیدات آتی خودروسازان تاثیر خواهد گذاشت؟

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که امروز توجه و سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه زمینه ساز افزایش کیفیت و تحول در بازار خودرو ایران است.

 

داریوش اسماعیلی با ابراز تاسف نسبت به عدم توجه خودروسازان به حوزه تحقیق و توسعه ، اظهار داشت : در سالهای اخیر خودروسازان به مساله تحقیق و توسعه توجه جدی نداشتند چنانچه این روند در کیفیت و تنوع و طراحی خودروهای تولید تاثیر گذاشته است.

وی تحقیق و توسعه را حلقه گمشده جریان توسعه صنعت خودرو ایران دانست و تصریح کرد : تا هنگامی که صنعت خودرو ایران به سمت تحقیق و توسعه و استفاده از پتانسیل دانشگاه ها حرکت نکنند ، نه تنها کیفیت و استاندارد خودروهای داخلی افزایش نمی یابد بلکه از کیفیت ها نیز کاسته شده و تحولی در تولید خودرو و بازار خودرو کشور ایجاد نخواهد شد.

وی با تاکید بر افزایش تمرکز خودروسازان جهت ارتقاء کیفیت و استانداردهای خودروهای تولیدی ، اظهار داشت : در شرایطی که در بسیاری از کشورهای صنعتی دنیا نزدیک به نیمی از پرسنل در بخش تحقیق و توسعه فعالیت می کنند و بیش از 10 درصد فروش شرکتها نیز به تحقیق و توسعه اختصاص می یابد متاسفانه در صنعت خودرو ایران چنین جریانی حاکم نیست.

نماینده سروستان و خرامه در مجلس دهم خاطر نشان کرد : هر چند انتظار می رود با توسعه همکاری های خارجی و انتقال تکنولوژی و ایجاد تحقیقات مشترک شاهد افزایش توانمندی خودروسازان در حوزه طراحی و تولید و ارتقای کیفیت خودروها تولیدی در کشور باشیم.

اسماعیلی همچنین به تاثیر نوسانات اخیر نرخ ارز بر بازار تولید خودروسازان پرداخت و اظهار داشت : با توجه به میزان داخلی سازی خودروها و تامین درصد کمی از قطعات مورد نیاز خودروها از قطعات خارجی ، به نظر نمی رسد این مساله تاثیر چندانی بر جریان تولید محصولات داخلی داشته باشد .

وی تصریح کرد : در صورتی که میزان وابستگی خودروسازان به نرخ ارز زیاد باشد بی شک بسیاری از تلاش ها صورت گرفته در زمینه داخلی سازی و تولید در صنعت خودرو زیر سوال رفته و با هر تغییر و شوک ارزی ، بازار تولید و قیمت خودرو متاثر خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: