جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 مهر 1396     
شهردار منطقه 10 تهران
درآمدزایی شوراهای معماری مناطق باید به سمت و سوی درست برود

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛شهردار منطقه10 تهران با تاکید بر اینکه طرق درآمدزایی شوراهای معماری مناطق باید به سمت و سوی درستی برود، گفت: از همکارانم خواسته ام تا به دنبال روش های جدیدتری برای تامین درآمد منطقه و درآمدسازی باشند.

 

سهیلا صادق زاده، با بررسی دو بخشنامه ضدفساد شهردار تهران که اخیرا صادر شده است، گفت: در منطقه تحت نظر بنده صد در صد این دو بخشنامه اعمال می شود و من این دو بخشنامه را به همه معاونان خود ابلاغ کرده‌ ام.

وی افزود: بنده به تازگی به این منطقه آمده ام و تا پیش از این تجربه ‌ای از وضعیت این منطقه نداشتم، اما در این مدت طبق مستنداتی که به دستم رسید و به آنها رسیدگی کردم، به دلیل کم برخورداری مردم منطقه 10 و قرار گرفتن آنها در قشر ضعیف جامعه، سرمایه گذاری‌ های کلانی در حوزه معماری و ساخت و ساز صورت نمی گیرد، بنابراین هرقدر مردم از قشر پایین ‌تر جامعه باشند، تخلفات و فساد کمتری در حوزه شوراهای معماری اتفاق می‌ افتد.

صادق زاده با بیان اینکه اصل میزان تخلفات و فساد در شوراهای معماری باز می گردد به بحث درآمد زایی، تصریح کرد: یکی از مواردی که روز گذشته با معاون شهرسازی و همکاران دیگرم در حوزه شهرسازی مطرح شد، بردن روش های درآمدزایی شوراها به سمت و سوی درست بود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه منطقه 10 بافت بسیار فرسوده ای داشته و مردم آن اکثرا درامد بالایی ندارند، اغلب به دنبال افرادی می گردند که توانایی ساخت و ساز داشته و بتوانند از طریق آنها برای ساخت و سازهایشان سرمایه گذاری کنند، به همین دلیل فساد کمتری در این منطقه اتفاق می افتد.

شهردار منطقه 10 تهران در ادامه تاکید کرد: بنده یک آمار دقیق از وضعیت تمام شوراهای معماری‌ خواسته‌ ام تا بتوانم به این طریق وضعیتی که پیش از این در شوراها وجود داشته را تحلیل کرده و بر این اساس تصمیم بگیرم، در حال حاضر باید به چه شکلی عمل شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه روابط طرح تفصیلی خواهان زیادی ندارد، اظهار کرد: در کمیته درآمد یکی از موضوعاتی که مطرح می‌شود موضوع شوراهای معماری است، در این شوراها یک سری تصمیمات گرفته می شود که می تواند به درآمدزایی کمک کند به عنوان مثال دادن طبقه اضافه،  توسعه تجاری و ... که در طرح تفصیلی تکلیف نشده است، اما بنده تصمیمات گذشته را رد کرده و از همکارانم خواسته ام تا به دنبال روش‌های جدید برای تامین درآمد منطقه و درآمدزایی باشند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: