جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 مهر 1396     
دستگاه آب شیرین کن در تصفیه خانه شیرابه نصب می شود

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛معاون دفع  و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه طبق اعلام اداره کل محیط زیست منشاء حداکثر 5 درصد از بوی نامطبوع اتوبان تهران-قم، مجتمع پردازش و دفع پسماند آرادکوه است، خاطرنشان کرد: این مرکز پردازش با  حدود 11 کیلومتر مسافت، دورترین فاصله را نسبت به اتوبان دارد.

 

محمدرضا عظیمیان اظهار کرد: دریاچه شیرابه 18 هکتاری کهریزک در ابتدای سال 95 با روش تصفیه و بازچرخانی خشک شد و از آن تاریخ تا کنون این دریاچه خشک شده است. همچنین در عکس‌ های ماهواره ای که هر دو ماه یکبار امکان دسترسی به آن میسر است به راحتی می شود صحت این موضوع را رصد کرد.

وی در مورد منشاء بوی نامطبوع اتوبان تهران- قم نیز توضیح داد: بوی نامطبوع مسیر اتوبان تهران-قم منشاهای مختلفی دارد. یکی از آنها عدم وجود سیستم تصفیه خانه برای فاضلاب شهرک واوان و رباط کریم است که از مسیر غرب به شرق اتوبان عبور می کند و تشکیل برکه ای از فاضلاب شهری باعث تولید بوی نامطبوع دراین محدوده شده بود که البته اخیرا سیستم تصفیه فاضلاب واوان با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

معاون دفع  و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران یکی دیگر از عوامل بوی نامطبوع در اتوبان تهران-قم را وجود تعدادی گاوداری در حاشیه این اتوبان عنوان کرد و گفت: وجود کشتارگاه طیور نیز باعث تولید بوی نامطبوع در این محدوده شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام اداره کل محیط زیست منشاء حداکثر 5 درصد از بوی نامطبوع اتوبان تهران-قم، مرکز پردازش آرادکوه بوده است، خاطرنشان کرد: این مرکز پردازش با  حدود 11 کیلومتر مسافت، دورترین فاصله را نسبت به اتوبان دارد.

عظیمیان تصریح کرد: احداث تصفیه خانه شیرابه پسماند طبق قراردادی با همکاری دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران راه اندازی شد که ظرفیت این تصفیه خانه به 400 متر مکعب می رسد. با توجه به اینکه این تصفیه خانه اولین تصفیه خانه شیرآبه در کشور محسوب می شود، برای افزایش راندمان کاری، ظرفیت این تصفیه خانه را به صورت پلکانی از 50 به 100 و سپس به  200 مترمکعب افزایش داده ایم. براساس برنامه به زودی این ظرفیت تا 400 مترمکعب در شبانه روز قابل ارتقاء خواهد بود.

وی درمورد شوری آب تصفیه شده نیز خاطرنشان کرد: پسآب حاصل از تصفیه به علت شور بودن اراضی شورآباد بوده و عبور شیرآبه از لایه های خاک و نخاله باعث حل شدن مواد نمکی و بالارفتن میزان شوری پسآب می شود.

معاون دفع و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: آلودگی شیرابه ها از 50 هزار، پس از تصفیه به زیر هزار می رسد و پسآب قابلیت ورود به لاگن های تبخیری را داشته و بدون آسیب به محیط زیست تبخیر می شود. البته طبق برنامه با احداث آب شیرین کن و افزایش ظرفیت تصفیه خانه شیرابه می توان از پسآب حاصل برای آبیاری درختان غیر مثمر استفاده کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: