جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 مهر 1396     
در هفته جهانی فضا:
جهان های تازه در فضا بررسی می شوند

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛امسال هفته جهانی فضا با شعار "کشف جهان‌های تازه در فضا" با حضور علاقمندان به اکتشاف جهان های تازه در اعماق فضا و سیارات ، در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برگزار می شود.

 

امیر حسین چیذری مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، با اعلام این خبر اظهار کرد: هر سال انجمن هفته جهانی فضا موضوعی را برای هفته جهانی فضاانتخاب می‌کند تا تمام فعالیت¬ها و رویدادهای صورت گرفته در جهان را در این هفته(4 تا 10 اکتبر 2017 میلادی) پیرامون این شعار برنامه‌ریزی کند لذا این انجمن، شعار هفته جهانی فضا در سال 2017 را "کشف جهان‌های تازه در فضا" اعلام کرد.

وی گفت: به همین مناسبت مرکز علوم و ستاره شناسی تهران همچون سالهای گذشته ویژه برنامه ای را روز چهارشنبه 19 مهر از ساعت 17 الی 21 برای عموم شهروندان در تالار کهکشان برگزار می کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به شعار هفته جهانی فضا  مهندس آریا صبوری کارشناس نجوم در خصوص «تلسکوپ جیمز وب و کشف جهان های جدید " به سخنرانی برای علاقه مندان می پردازد.

چیذری خاطرنشان کرد: سخنران ویژه برنامه دکتر سپهر اربابی بیدگلی مدیر فنی رصد خانه ملی ایران، سخنرانیِ خود را باموضوع «معمای ذرات بسیار پر انرژی در پرتوهای کیهانی» به حضار ارائه  و  دانش آموزان مهارت آموز هوافضا برنامه ای را با عنوان (ایده تا محصول) برای علاقه مندان اجرا می کنند.

مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران ادامه داد: رصدآسمان شب، برگزاری مسابقه و اهداء جوایز به نفرات برتر از دیگربرنامه های این همایش علمی است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: