جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 مهر 1396     
نقش اقدامات بازدارنده دستگاههای نظارتی بر صنعت خودرو

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛ یکعضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید :  با اعمال برخی اقدامات بازدارنده از سوی دستگاه های متولی و نظارتی بر جریان تولیدات داخلی می توان به استانداردهای مناسب کیفی و ایمنی در صنعت خودرو دست یافت.

 

سید مهدی مقدسی با اشاره اهمیت برنامه های سختگیرانه دولت در ارتقاء تولیدات داخلی اظهار داشت : سختگیری های دولت و تعیین شروطی برای ارتقاء ایمنی  خودروها و  همچنین فشارهای قانونی سازمان استاندارد و پلیس راهور در ممانعت از شماره گذاری برخی از خودروها قطعا در ارتقاء سطح ایمنی و استاندارد تولیدات خودروسازان تاثیر مهم و موثری می گذارد.

وی تصریح کرد : البته در این روند نباید به حداقل استانداردها قانع بود و در مقایسه با خودروسازان معتبر در دنیا باید نسبت به ارتقاء سطح استانداردهای ایمنی و کیفی تلاش بیشتری شده و اقدامات و برنامه ریزی های جدی تری صورت گیرد.

وی اظهار داشت : خودروسازان برای تامین نیاز داخل باید به نحوی عمل کنند که اشتیاقی به واردات خودرو وجود نداشته باشد و این مهم جزء در مشارکت با برندهای جهانی محقق نخواهد شد.

وی همچنین با اشاره به وظیفه و نقش  مجلس در ارتقاء استانداردها ایمنی و کیفی تولیدات داخلی خودروسازان گفت : مجلس دو وظیفه مهم در این زمینه برعهده دارد به طوری که در قانون لایحه هوای پاک برخی مصوبات و الزاماتی به تصویب رسیده که خودروسازان با رعایت آنها باید استاندارد ایمنی تولیدات را افزایش دهند.

وی افزود : وظیفه دیگر مجلسیان و به طور خاص تر کمیسیون صنایع ، نظارت بر اجرای قوانین مصوب در حوزه صنعت خودرو و همجنین اجرای قراردادهای منعقد با شرکتهای خارجی است که به طور قطع عملیاتی شوند.

نماینده اراک در در مجلس شورای اسلامی همچنین  نقش جامعه و مصرف کنندگان در ارتقاء سطح تولیدات خودروسازان مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت : آشنایی مصرف کنندگان به حقوق خود و مطالبه آن از خودروسازان و از سویی آموزش عمومی و فرهنگ سازی در جامعه نسبت به خرید محصولات با کیفیت داخلی همگی می تواند در این راستا موثر باشد.

مقدسی تاکید کرد : بی شک مردم ناظران خوبی بر تولیدات داخلی بوده و می توانند حقوق خودشان را از تولیدکنندگان داخلی مطالبه کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: