جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 8 آذر 1393     
بهره برداری از پروژه صدر 145میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی در برداشت

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز ،بزرگراه طبقاتی صدر که نخستین پل طبقاتی تک پایه کشور است فردا یک ساله می شود.

 فردا نهم آذرماه مصادف است با نخستین سالگرد آغاز بهره برداری از نخستین پل بزرگراه طبقاتی تک پایه کشور؛ پروژه ای به طول 11282 متر که بهره برداری از آن رتبه کشور به لحاظ برخورداری از دالان های هوایی در دنیا را به جایگاه سیزدهم ارتقا داد.

از فروردین ماه سال 1390 فعالیت های زیادی صورت گرفت تا پروژه احداث بزرگراه طبقاتی صدر به ثمر بنشیند. از ساخت 6 کیلومتر تونل مشترک تاسیسات شهری ظرف مدت زمان 6 ماه گرفته تا برچیدن 77 دکل برق فشار قوی از بزرگراه صدر، حفاری و بتن ریزی شمع ها و شفت ها، احداث سرشمع ها و ستون ها، ساخت کارخانه شماره 2 سگمنت سازی(قطعات پیش ساخته بتنی)، شکل گیری سرستون ها و عرشه پل اصلی و پل های رمپی این پروژه، همه و همه با تکیه کامل بر توانمندی های داخلی محقق شد تا این پروژه عظیم در دوره شدید ترین تحریم های بین المللی آماده بهره برداری شود.

نتایج مطالعات انجام شده حاکی از آن است که پس از بهره برداری از پروژه های تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر، نسبت زمان تاخیر به کل زمان سفر در سطح شهر تهران حدود 3 درصد کاهش یافته و به همین نسبت از مصرف سوخت هم کاسته شده است. برآورد منافع اقتصادی بهره برداری از بزرگراه طبقاتی صدر که براساس آمار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از وضعیت سهم وسایل نقلیه در سفرهای درون شهری استنتاج شده است، نشان می دهد بهره برداری از بزرگراه طبقاتی صدر طی یک سال گذشته حداقل 145 میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی در پی داشته است. این امر فقط از محل صرفه جویی سوخت و کاهش اتلاف وقت شهروندان حاصل شده است.

آنچه از پروژه بزرگراه طبقاتی صدر برجای مانده است ، فارغ از یک معبر شریانی و راهگشای ترافیکی، دستیابی به فن آوری روز صنعت پل سازی با استفاده از جرثقیل های غول پیکر و قطعات بتنی پیش ساخته می باشد؛ ضمن آنکه با اجرای این پروژه، بهره گیری از دیوارهای جاذب صوت به سایر پروژه های عمرانی شهر تهران تسری یافته است.

پروژه بزرگراه طبقاتی صدر در ارزیابی سال 2014 انجمن جهانی مدیریت پروژه به صورت مستقل با 25 ابر پروژه مختلف در حوزه های صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاه رقابت کند و پس از مراحل مختلف ارزیابی و عبور از فیلتر های متعدد فنی، به کسب رده چهارم این رقابت ها نائل آید. پروژه های بزرگراه طبقاتی صدر و تونل نیایش در مراسم "روز جهانی شهرها" نیز به واسطه توجه به امر توسعه زیرساخت های شهری موفق به دریافت جایزه "خشت طلایی" تهران شدند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: