جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 17 مهر 1396     
استاندارد مصرف سوخت خودروها سختگیرانه تر می شود

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛رئیس امور استاندارد، تدوین معیار و ممیزی مصرف سوخت در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از سختگیرانه شدن استانداردهای مصرف سوخت از اواخر امسال خبر داد و گفت : از ابتدای دیماه 96 استانداردهای مصرف سوخت خودروها سخت گیرانه تر می شود.

 

مریم مهدی نژاداظهار داشت : استاندارد مصرف سوخت خودروهای سبک ( سواری- وانت ) بر اساس آنچه که در متن استاندارد ذکر شده تغییر و از ابتدای دیماه این استانداردها سخت گیرانه تر خواهد شد مطابق این تغییرات، برخی از خودروها اجازه تولید نخواهند داشت.

وی تاکید کرد : چنانچه در استانداردهای مصرف سوخت برخی از خودروها تغییری اعمال نشود ، قطعا امکان تولید نداشته و از نظر سازمان بهینه سازی مصرف سوخت ، تولید این خودروها مردود خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد : اعمال استانداردهای جدید کیفی و ایمنی تولیدات از سال آینده موضوعی جدا و مربوط به سازمان استاندارد است هر چند سختگیرانه تر شدن استانداردهای مصرف سوخت ، با همکاری سازمان ملی استاندارد صورت می گیرد.

این مقام مسئول در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تصریح کرد : البته زمانی که موضوع استاندارد مطرح می شود یک بازوی اصلی در اجرا سازمان ملی استاندارد است .

مهدی نژاد تاکید کرد : در استاندارد مصرف سوخت خودروهای سبک که دو سال قبل تدوین گردید تقریبا خودرویی در این جریان مردود نگردید و همگی استانداردهای مصرف سوخت را پاس کردند اما در نمودار مصرفی که همان زمان اعلام گردید، عنوان شد که تا دو سال آینده قرار است استانداردها از این میزان به نقطه پایین تری برسد و به خودروسازان نیز اعلام شد که دو سال فرصت دارد و باید استاندارد مصرف تولیدات خود را به این رقم برساند والا امکان تولید نخواهد داشت و این زمان ابتدای دیماه امسال است که استانداردهای مصرف سوخت سختگیرانه تر خواهد شد.

وی اظهار داشت : البته سازمان ملی استاندارد نیز به طور قطع استانداردهای جدید مصرف سوخت را ابلاغ نموده و نظارت کامل را بر این جریان خواهد داشت تا اجرایی شود.

وی تاکید کرد : با سختگیرانه تر شدن استانداردها ، معیار مصرف سوخت خودروها نیز کاهش خواهد یافت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: