جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 15 مهر 1396     
کاهش سوانح ترافیکی نیازمند فرهنگ سازي در جامعه است

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛نخستین مراسم یادبود ترافیکی قربانیان سوانح ترافیکی با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سردارمهری رئیس پلیس راهور کشور و جمعی از هنرمندان و ورزشکاران برگزار شد.

 

در اين مراسم که تحت عنوان پويش "به احترام آن هايي كه دوستم دارند و دوستشان دارم با احتياط رانندگي مي كنم"، برگزار می شود، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور با اشاره به اينكه تصادفات در جاده ها مرگ خاموش است، افزود : ١١٣هزار نفر در ٦ماهه نخست امسال در تصادفات مصدوم و معلول شده اند.

سردار مهري با بيان اينكه برابر آمار پزشك قانوني كشور روزانه ٤٣نفر در رانندگي جان خود را از دست مي دهند ،ادامه داد : طرح پويش ملي ، مي تواند در ارتقاي فرهنگ ترافيك موثر باشد.

وی گفت: شعار "به احترام آن هايي كه دوستم دارند و دوستشان دارم ،با احتياط رانندگي مي كنم" ميتواند سبب توسعه و ارتقاي رفتار رانندگي در سطح كشور شود.

وي با عنوان اينكه بزرگترين عامل در تصادفات عامل انساني است ، تصريح كرد: با توجه به اينكه فعاليت هاي فرهنگي و تغيير رفتار برنامه اي بلند مدت است، از سال هاي گذشته اين فرهنگ سازي آغاز شده و امروزه شاهد كاهش ميزان تصادفات هستيم.

وي گفت : در راستاي تغيير رفتارهاي پرخطر رانندگي رسانه هاي گروهي، صدا و سيما، آموزش و پرورش و مراكز آموزش عالي مي توانند اثرگذار باشند.

رئيس پليس راهنمایی و رانندگي كشور با عنوان اينكه از سال ٨٤ تاكنون ٢٧هزار و ٧٠٠نفر سالانه در كشور جان خود را از دست داده اند ،تاكيد كرد : اين آمار در سال ٩٥ به حدود ١٦هزار نفر در سال كاهش يافته است .

سردار مهري با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در خصوص اينكه تاکید نمودند "اين حوادث بايد به حداقل برسد " ، افزود : اميد مي رود با اجراي اين پويش ملي شاهد كاهش ميزان تصادفات جاده اي تا نوروز ٩٧باشيم.

در ادامه اين مراسم حكم سفير راهنمايي و رانندگي توسط سردار مهري به علي دايي، فرشاد پيوس ، رضا عنايتي  و آرش برهاني اهدا شد.

 

همچنین در این مراسم از اولين سامانه مجازي آموزش راننده رونمايي گردید . با  آغاز به کار این سامانه ،تمامي آموزش ها به صورت یکپارچه و انيمیشن و  همچنین رایگان در اختيار فراگيران قرار می گیرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: