جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 مهر 1396     
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خبر داد:
استقرار پایگاه های ارائه خدمات پزشکی و سلامت ویژه سالمندان در سطح پایتخت

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از ارائه خدمات مشاوره پزشکی و سلامت ویژه سالمندان، برگزاری تقدیر از سالمندان فعال و نخبه، بازدید از سراهای سالمندان و برنامه های متنوع آموزشی، فرهنگی در سطح شهر تهران به مناسبت «هفته تکریم سالمندان» خبر داد.

 

 مجتبی عبدالهی ضمن تشریح اقدامات و برنامه های اداره کل سلامت شهرداری تهران در هفته سالمندان اظهار داشت: امسال نیز در راستای تکریم سالمندان و توجه ویژه به نقش اجتماعی این قشر از جامعه برنامه های مختلف و متنوعی را پیش بینی کرده ایم که در محلات، بوستان ها، مراکز فرهنگی و مذهبی مناطق 22گانه شهر تهران اجرا می شود.

وی از برگزاری همایش بزرگ پیاده روی و گردهمایی دبیران و اعضای کانونهای سالمندی شهر تهران به مناسبت "روز جهاني سالمند" خبر داد و گفت: این برنامه با هدف تکریم سالمندان به عنوان شهروندان ارشد شهر، معرفی و استفاده از توانمندی و ظرفیت های کانون های سالمندان شهر تهران، جلب مشاركت سالمندان در برنامه های اجتماعی و سلامت محور و حساس سازی جامعه نسبت به حقوق سالمندان در پردیس تئاتر تهران واقع در منطقه 15 اجرا می شود.

 ارائه خدمات مشاوره پزشکی و سلامت ویژه سالمندان

عبدالهی، برگزاری ویژه برنامه های مناسبت های مختلف سالمندی در مناطق 22 گانه شهر تهران، برپایی جشن های ویژه و تقدیر از دبیران محلی و منطقه ای و تقدیر از سالمندان فعال و نخبه و تجلیل از شهروندان ارشد را از اهم برنامه های هفته تکریم سالمندان برشمرد.

وی، از برگزاري همايش و كارگاه هاي آموزشي براي سالمندان وخانواده ها و عموم شهروندان خبر داد و افزود: همچنین مشاوره های پزشکی روان شناسی، تغذیه، مددکاری اجتماعی به سالمندان ارائه می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به خدمات رسانی به شهروندان سالمند، گفت: پایگاه های ویژه ارائه خدمات سلامت ویژه سالمندان در اماکن عمومی نظیر بوستانها، ایستگاه های مترو، میادین میوه و تره بار و ... راه اندازی  می شود.

 برپایی تورهای آموزشی- زيارتي و بازديد از مراكز مذهبي

وی از برگزاری تورهای آموزشی- زيارتي و بازديد از مراكز مذهبي ویژه سالمندان خبر داد و افزود: همچنین تورهای آموزشی گردشگری ویژه اعضای کانون‌های سالمندی برپا می شود.

عبدالهی، بازدید از سراهای سالمندان را از دیگر برنامه های تکریم سالمندان عنوان کرد و اظهار داشت: در این هفته مديران شهري و سالمندان هر یک از مناطق 22گانه از سراهای سالمندان و یا سالمندان سطح منطقه (مراکز نگهداری و منازل) به ویژه خانواده محترم شهدا بازدید به عمل می آورند.

وی از اجراي طرح نشاط سالمندي در قالب ليگ مناطق 22گانه خبرداد و افزود: همچنین مسابقات مختلف فرهنگی، آموزشی و ورزشی و پایگاه‌های ارائه خدمات سلامت ویژه سالمندان تدارک دیده شده است.

به گفته عبدالهی، برگزاری و اجرای سامانه ها و برنامه های فرهنگی شامل مراسم ملی و مناسبتی و ... به منظور ارتقای جایگاه سالمندان در جامعه، ارسال پيامك هاي مرتبط به مجموعه پرسنل شهرداري مناطق و مديران ارشد، هماهنگي و همكاري در اجراي برپايي ايستگاههاي سلامت سالمندان در معابر پرتردد از جمله پاركها، مترو و تهیه  و توزیع اقلام آموزشی از قبیل عکس، پوستر، تراکت، تقویم، پمفلت، بروشور، فیلم، لوح فشرده، کتاب و کتابچه از دیگر برنامه های این هفته به شمار می رود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: