جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 5 مهر 1396     
نقطه ضعف جدی مجلس و دولت در برخورد با خودروسازان

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با توجه به لزوم ارتقاء استانداردهای خودرویی اظهار داشت : خوشبختانه وزیر صنعت و معدن در اولین نشست ها شروطی را برای ارتقاء استانداردهای خودرویی عنوان کردند که به نظر دورنمای خوبی را در این زمینه است.

 

عبدالله رضیان اظهار داشت : البته این شروط مستلزم ایجاد شرایطی است بنابراین اینکه وزیر صنعت و معدن تا چه میزان در تحقق این اهداف موفق گردد به نظر می رسد جای تامل دارد.

وی تصریح کرد : قطعا نمی توان در صورت عدم اجرای این شروط ،نسبت به فعالیت خودروسازان که بخش زیادی از اشتغال کشور را تشکیل می دهند برخورد های سلبی صورت گرفته و یا حمایت ها قطع شود.

وی گفت : صنعت خودرو و قطعه سازی کشور با شرایط و تنگناهایی مواجه است که به عنوان نقطه ضعف جدی مجلس و دولت در این زمینه محسوب می شود در حالی که مجموعه های خودروسازی همواره از این مساله در مقابل هر گونه جریانات علیه این صنعت استفاده می کنند که یکی از مهمترین آنها اشتغال مهم در این صنعت به خصوص قطعه سازی است که موجب گردیده که دولت و مجلس عمدتا در این راستا نتوانند تصمیمات دقیقی را اتخاذ کنند.

نماینده قائمشهر در مجلس دهم با اشاره به مشکلات جدی قطعه سازان تصریح کرد : هر چند فشار مشکلات نقدینگی و مطالبات قطعه سازان از مسائل مهمی است که باید نسبت به حل آن اهتمام جدی شود اما از سویی موضوع ارتقاء استاندارد و کیفیت تولیدات است که مسلما در قیمت تمام شده تاثیر گذار بوده و گاها در همکاری قطعه سازان با خودروسازان مسائلی را ایجاد می کند چنانچه این شرایط موجب می شود برخی قطعه سازان با کیفیت به جهت قیمت بالای تولیدات به جای تامین نیاز داخل ،ناگزیر به صادرات شوند.

رضیان اظهار داشت : اینها همگی مشکلاتی است که در چرخه تولید خودروسازی کشور وجود دارد به طوری که این جریان تبدیل به مانع و مسئله ای جدی در این صنعت شده و مسلما مدیریت این جریان توسط وزیر صنعت و معدن بسیار دشوار بوده و نیازمند همت بالایی است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: