جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 2 مهر 1396     
آغاز فضاسازی محیطی برای ماه محرم در شرق پایتخت

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛شهردار منطقه 8، از آغاز فضا سازی محیطی برای ماه محرم در محلات 13 گانه شرق تهران خبر داد و گفت: چادر هیات‌ها برپا شده و مساجد و حسینیه‌های سطح منطقه برای ماه عزاداری محرم و صفر آماده شده‌اند.

 

بهمن نوری با اعلام این مطلب گفت: همزمان با فرا رسيدن ماه هاي محرم و صفر ، ويژه برنامه هايي با هدف معرفي سبک زندگي حسيني و تکريم معارف اسلامي در سراي محلات 13 گانه منطقه 8 برگزار مي شود.

وی افزود: مراسم عزاداری امام حسین (ع) در فرهنگ مردم ریشه دارد و با شروع ماه محرم و صفر هیات‌های عزاداری به صورت خودجوش برپا می‌شوند.

شهردار منطقه 8 تصریح کرد: در همین راستا تمهیدات خاصی را در نظر گرفته‌ایم تا سیمای شهر هوای محرمی به خود بگیرد.

وی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با مساجد و هیات‌های مذهبی موجود در منطقه گفت: در صدد هستیم تا امسال نیز در دو ماه محرم و صفر خدمات خوبی را به شهروندان ارائه دهیم .

نوری همچنین از آمادگی معاونت خدمات شهری برای ارائه آموزش‌های لازم به مساجد و هیات‌ها برای موضوع پسماند و بازیافت در این دو ماه خبر داد و گفت: طرح هیات پاک و استفاده از مواد زیست تجزیه پذیر در دستور کار قرار دارد.

شهردار منطقه 8 با اشاره به اجرای ویژه برنامه های ایام عزاداری سالار شهیدان در منطقه 8 عنوان داشت: اين ويژه برنامه ها با هدف ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و زنده نگاه داشتن ياد و خاطره شهداي اسلام و به منظور تعظيم و تکريم شعائر و معارف اسلامي ؛ گسترش و تعميق آموزه هاي ديني-مذهبي و هويت افزايي انقلابي شهروندان در سراي محلات 13گانه ي اين منطقه به اجرا در مي آيد.

وی در پايان خاطر نشان کرد : ويژه برنامه هاي مذکور شامل برگزاري مراسم زيارت عاشورا ، نوحه خواني ، فضا سازي و سياه پوش کردن سراي محلات ، شب شعر عاشورايي ، مسابقات فرهنگي و هنري و... است.

لازم به ذکر است؛ اين برنامه ها از ابتداي ماه محرم و به صورت زمان بندي مناسبتي و در قالب دوره هاي معين در سراي محلات 13گانه منطقه اجرا می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: