جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 30 شهريور 1396     
درخواست دبیر انجمن خودروسازان ایران از شورای پنجم؛
لزوم مجهز کردن پارکینگ‌ها برای شارژ خودروهای برقی

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛دبیر انجمن خودروسازان ایران ضمن اشاره به مشکلاتی که در ساخت خودروهای هیبریدی و برقی وجود دارد، گفت: شهرداری‌ها صدور پایان کار ساختمان ها را منوط به تجهیز پارکینگ‌ها به پریزهای برقی آپارتمان برای شارژ خودروهای برقی کنند.

 

احمد نعمت بخش گفت: مراکز تحقیقاتی شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا در حد نمونه سازی روی ساخت خودروهای هیبریدی و برقی کار کرده‌اند و اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه خرید این خودروها نسبت به سایر وسایل نقلیه دیگر گران تر است، اذعان کرد: در تولید انبوه خودروهای هیبریدی مشکلاتی وجود دارد، بر همین اساس دولت اعلام کرده است یارانه و کمک مالی را برای ساخت خودروهای برقی و هیبریدی پرداخت می‌کند که منتظر اعلام نظر دولت هستیم.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: با توجه به آنکه هزینه بنزین نیز گران نیست مردم نسبت به خرید خودروهای برقی تمایل کمتری نشان می دهند و اگر تسهیلات دولت نباشد این امر با سختی امکان‌پذیر می‌شود.

نعمت بخش با اشاره به مشکلات زیرساختی در تولید خودروهای برقی و هیبریدی، گفت: حدود شش سال گذشته از شورای شهر تهران تقاضا شد شهرداری‌ها صدور پایان کار ساختمان ها را منوط به تجهیز پارکینگ‌ها به پریزهای برقی آپارتمان برای شارژ خودروهای هیبریدی کنند.

وی افزود: به دلیل نبود این پریزهای برق، رانندگانی که خودروهای برقی را تهیه کنند برای شارژ آن با مشکل مواجه می‌شوند و تنها راه حل آن تجهیز پارکینگ ساختمان‌ها به پریز برق همان آپارتمان است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران خاطرنشان کرد: این مساله را با دوره‌های پیشین شورای شهر و شهرداری مطرح کردیم و نتیجه‌ای حاصل نشد، از این رو از شورای دوره پنجم می‌خواهیم به این موضوع ورود کند و برای رفع این معضل چاره‌ای بیاندیشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: