جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 8 آذر 1393     
مدارس کشور لرزیدند

فارس: شانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس لخظاتی پیش در تمام مداس کشور برگزار شد و به طور نمادین نیز در دبیرستان دوره اول عفاف واقع در منطقه 2 تهران با حضور استاندار تهران،  رئیس پزوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، رئیس آموزش و پرورش منطقه 2 تهران برگزار شد.

آژیر «زنگ ایمنی در برابر زلزله» ساعت 10:16 امروز از طریق بلندگوی مدارس به مدت یک دقیقه پخش شد و دانش‌آموزان در این مدت، در نقاط ایمن مدرسه که از قبل آموزش دیده‌اند، پناه گرفتند.

مانور زلزله و ایمنی امسال با شعار «آیا مدرسه من در برابر زلزله ایمن است؟»، برگزار شد چرا که ایمنی ساختمان مدرسه به عنوان مهمترین عامل در جلوگیری از خسارات ناشی از زلزله و کاهش مرگ و میر دانش‌آموزان و کارکنان تلقی می‌شود.

در مانور زلزله تلاش می‌شود علاوه بر دو راهکار مهم یعنی پناهگیری و خروج اضطراری، ایمنی ساختمان‌های مدارس کشور نیز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فارس،‌با توجه به لرزه‌خیزی ایران و اهمیت آمادگی دانش‌آموزان و کادر آموزشی مدارس در برابر این پدیده طبیعی و بر اساس تفاهم‌نامه مشترکی در سال 1382 بین وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و کشور همچنین سازمان صدا و سیما و جمعیت هلال احمر  امضا شد، مانور سراسری زلزله و ایمنی همه ساله در 8 آذر ماه در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شد.

این مانور در مدارس با هدف ایجاد آمادگی برای رویارویی با یک زلزله واقعی و کاهش آسیب‌های ناشی از این پدیده طبیعی برگزار می‌شود، بنابر این باید سعی شود اقدامات لازم برای بهسازی لرزه‌ای ساختمان مدارس و ایمن‌سازی آنها از آسیب‌های ناشی از اجزای غیر سازه‌ای و سایر ملاحظات ایمنی انجام شود تا آمادگی لازم برای رویارویی با این پدیده در مدارس ایجاد شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: