جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 شهريور 1396     
آغاز پروژه اولین خط ریلی پر سرعت در هند

به گزارش گروه بین الملل تهرانی نیوز، نخست وزیر هند، نارندرا مودی و همتای ژاپنی وی، شنیزو آبه به طور رسمی اقدامات اجتماعی برای اولین خط ریلی پر سرعت هند را آغاز کردند و در احمدآباد سنگ بنای ساخت خط ریلی 508 کیلومتری به سمت بمبئی را بنا نهادند.

این خط ریلی با خدمات قطارهای پرسرعت، زمان سفر بین این دو شهر را از حدود 7 ساعت به 2 ساعت و 7 دقیقه کاهش خواهد داد. این خط دارای چهار ایستگاه بوده و قطارها در آن با بیشینه سرعت 320 کیلومتر بر ساعت تردد خواهند کرد. قطارهای این خط توسط Kawasaki Heavy Industries و BHEL دولتی هندی ساخته خواهد شد.

92 درصد از این خط ریلی روی زمین کشیده می شود. این پروژه شامل ساخت طولانی ترین تونل هند به طول 21 کیلومتر و 7 کیلومتر تونل زیرآبی در Thane Creek خواهد بود.

آژانس همکاری بین الملل ژاپن 81 درصد از 18.9 بیلیون دلار بودجه لازم برای این پروژه را از طریق وامی با بازپرداخت 50 ساله تامین می کند. این وام که سود سالانه 0.1 درصد دارد بر اساس برنامه کم به توسعه خارجی تامین می شود.

قرار است این پروژه تا سال 2023 تکمیل شود البته مودی در پی آن است که افتتاح این خط هم زمان با هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال هند در 15 اوت 2022 باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: