جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 شهريور 1396     
ممانعت از ورود خودروهای خارجی اقدام نامناسبی است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه نرخ خودرو درکارخانجات واقعی شده ،گفت: درصد جزیی تفاوت قیمت خودرو در کارخانه تا فروش در بازارمصرفی طبیعی است .

 

محمد عزیزی درباره فاصله نرخ مصوب خودرو از کارخانه تا فروش در بازار آزاد، گفت: نمایشگاه‌های خرده‌پای خودرو باید از فروش خودرو سود متعارفی بدست آورند، بنابراین  افزایش منطقی  نرخ خودرو از  کارخانجات تافروش در بازار مصرفی ممانعتی ندارد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برای توسعه صنعت خودرو باید بستر انتقال فناوری از بازار خارجی به کشور باز شود،تصریح کرد: حضور در  نمایشگاههای  صنعت خودرو و همایش ها بایدهمراه با انتقال دانش و فناوری نوین خارجی در زمینه خودرو به کشور باشد.

عزیزی افزود: با انتقال دانش و فناوری‌های نوین خودرو می توان تولید خودروهای مشترک  را در  صنعت  خودرو تقویت کرد تا صنعت  خودروسازی ما نسبت به استاندارهای جهانی ارتقا یابد و مشخص است با این اوصاف رقابت میان بازار داخلی و خارجی افزایش مییابد ودرنهایت این رقابت منجربه افزایش  کیفیت  خودروهای داخلی میشود.

وی ادامه داد: بستن در بازار خودروسازی کشور  برای ممانعت از ورود خودروهای  خارجی کار مناسبی نیست و ما بایدآنقدر  بازار رقابتی خودرو  را کیفی  کنیم که  مشتریان و  شهروندان  خودرو داخلی را   انتخاب کنند.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن  مجلس، یادآورشد: اکثر قطعات وارداتی خودرو از چین وارد کشور می‌شود و این در حالی است که چینی ها نیز به اقتضای  بازار  خودرو کشور خواهان  قطعات  را صادر  می کنند.

وی در ادامه افزود: اگر خواهان قطع واردات قطعات خودرو  از چین به کشور هستیم باید  فضا را برای فعالیت بهینه تولید  کننده  داخلی را در کشور مهیا کنیم .

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس با بیان اینکه نرخ خودرو در کارخانجات خودرو واقعی شده است، یادآور شد: درصد جزیی تفاوت میان قیمت مصوب خودرو در کارخانه تا فروش در بازارمصرفی طبیعی است زیرا  این اختلاف قیمت به نوعی سود حاشیه امنیت در بازار تلقی می‌شود.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: