جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 8 آذر 1393     
واگن سازی مترو یک ضرورت است

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : با ازدیاد جمعیت وسفرهای درون شهری و برون شهری توجه به حمل و نقل عمومی یک مساله ی بسیار مهم است ضمن اینکه چنانچه بخواهیم از آلودگی و آلایندگی در شهرهای بزرگ هم کاسته باشیم راه حل آن توجه ویژه به سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل شهری و بهبود عبور مرور و همچنین توجه به زیر ساخت های مربوط به حمل نقل است.

زارعی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز تصریح کرد :یکی از زیر ساخت های بسیار خوب و اساسی که حداقل آلایندگی بوده و حداکثر کارایی را داراست بحث متروها و حمل و نقل ریلی درون شهری است و طبیعی است این مهم در تهران و چندین شهر بزرگ به بهره برداری رسیده است .

وی در ادامه افزود:به نظر می رسد باید این روند را حتی در شهرهایی با جمعیت متوسط نیز ادامه داد که این موجب می شود در زمینه سوخت ، حمل و نقل ، تردد و همچنین زمان صرفه جویی داشته باشیم .

وی  در ادامه خاطرنشان کرد : این اقدام نیازمند مساعداتی از جمله واگن سازی از سوی صنایع یا بخش های وابسته می باشد ، بدلیل اینکه واگن سازی از تکنولوژی بالایی برخوردار نیست ساخت آن در کشور امکان پذیر خواهد بود ، با توجه به توانایی ، ظرفیت و قابلیت و تجاربی که در کشور دارا هستیم می توانیم بجای وارد کردن واگن از چین و کشورهای دیگر شاهد فعالیت در حوزه واگن سازی در داخل کشور بوده و بدین وسیله اشتغال زایی کنیم و صنعت ریلی را در شهرهای کشور گسترش دهیم .

عضو کمیسیون صنایع و  معادن مجلس شورای اسلامی  تصریح  کرد : بر اساس قانون برنامه ی پنجم قرار بود تا پایان اجرای برنامه مراکز استان های کشور به شبکه ریلی وصل شوند که در این زمینه اقداماتی صورت گرفته ، اما در عین حال مناطق دیگری هم وجود دارد که از این فرصت عقب افتاده و دور مانده اند ، خوشبختانه به جهت رفع این معضل و برداشتن این مانع در لایه بودجه سال 94 توجه ویژه ای به بحث حمل و نقل ریلی در حال انجام هست و بخشی از اعتبارات و درآمدهای حوزه ی نفتی در حال پیشروی به سمت سرمایه گذاری در زمینه خط اتصال شبکه های ریلی کشور به همدیگر می باشد .

وی در ادامه خاطرنشان کرد:چنانچه  سرمایه گذاری برای واگن های قطار باری و مسافری در نظر گرفته شود شاهد اشتغال زایی خوبی خواهیم بود و بنده فکر می کنم جزء اولویت های کشور قرار بگیرد.

زارعی در آخر واگن سازی در داخل کشور را فعالیتی مثبت ارزیابی کرد و حتی از آن بعنوان یک ضرورت نام برد و آن را قابل پیگیری و پیشرفت شمرد و تاکید کرد  که سرمایه گذاری در این زمینه کاهش قیمت تمام شده را برای کشور به دنبال خواهد داشت .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: