جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 شهريور 1396     
رییس ستاد توانمندسازی شهرداری تهران خبرداد:
برگزاری یازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی از ۲۲ شهریورماه در بوستان گفت وگو

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهران نیوز؛رئیس ستاد توانمدسازی شهرداری تهران با اعلام اینکه یازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی چهارشنبه هفته جاری با حضور شهردار تهران افتتاح می شود، گفت: یازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی ۲۲ شهریورماه به مدت ۱۰ روز از ۱۰ صبح تا ۹ شب در محل دایمی نمایشگاه های شهرداری در بوستان گفت وگو با دوبخش جانبی صنایع دستی و زیورالات برگزار می شود.

 

فهیمه فیروزفر با اعلام اینکه نمایشگاه زنان و تولید ملی طبق روال سنوات گذشته تولیدکنندگان بهتر را منتخب کردیم و جایگزین برخی تولیدکنندگان سال های قبل کرده ایم تصریح کرد: در نظر داریم در سال آینده آن دسته از برندهایی به نمایشگاه زنان و تولید ملی راه یابند که پارچه شان نیز از تولیدات داخلی باشد و کم کم فروش را کاهش و بیشتر طراحی ها را به نماسش بگذاریم.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۵ برند نمایشگاه پس از برگزاری این گردهمایی اقدام به راه ندازی فروشگاه دائنی کرده اند افزود:  برخی از برندهایی که در نملیشگاه شناخته شدند در ردیف کوثرها قرار گرفته اند به طوریکه امروز چند کوثر را می شناسیم که برند شده اند و به شهرهای اطراف رفته اد و مراکزی زده اند و زنان سرپرست خانوار با انان کار می کنند.

فرهمندپور با اعلام اینکه یک اتفاق خوب دیگری که در یازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی رخ داده است تشکیل شبکه ای قوری از این زنان بوده است خاطر نشان کرد: نمایشگاه فرصتی برای شناخته شدن به برندهای مختلف داده است و هر روز این شبکه قوی تر می شود. ضمن انکه در نظر داریم در اینده از برندهای مختلف بخواهیم مجبور نباشند از کشورهای دیگر پارچه وارد کنند و با توجه به کالکشن گسترده پارچه ایرانی محصولات را تنها با پارچه های ایرانی تولید کنند به طوریکه اگر پارچه تولیدات ایرانی نباشند برندها حق ورود به نمایشگاه را نخواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه نخ و پارچه محصولات باید ایرانی باشند و در تلاشیم کیفیت محصولات مورد تایید باشد خاطر نشان کرد: برخی از این پارچه هایی که امروز شناسایی کرده ایم و تولید داخل هستند هم اکنون به برخی کشورها صادر می شوند. از همین رو با توجه به اینکه این سطح از تولیدات داخل ایجاد اشتغال می کند پس بهترین فرصت برای توانمندسازی بانوان را داریم. از همین رو بسیاری از تولیدات پارچه داخل را با همکاری اساتید و کارشناسان مربوطه در خراسان جنوبی شناسایی کرده ایم.

وی افزود: وقتی هویت و مدل های خودمان را داریم چرا باید مدهای دیگر کشورها را دنبال کنیم پس در نظر داریم در دوازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی فروش کمتر و نمایش بیشتر را در راس کار قرار دهیم.

کلکسیون پارچه ایرانی طراحی و دوخت و مدل ایرانی

دانشگاه امیرکبیر با دانشگاه مدرن فرانسه کیفیت مهارت اموزی کوثر با حضور اساتید بهتر می شود

رئیس ستاد توانمندسازی شهرداری تهران با اعلام اینکه در یازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی ۷۲ غرفه دایر است بیان کرد: امسال ۲۶غرفه زنانه ۱۴ غرفه مردانه، ۸ غرفه مشترک مردانه و زنانه و ۱۳ غرفه کودک و ۲ کالای حجاب و ۹ غرفه نیز برای فروش سایر محصولات در ۳۴۴۹ متر متراژ نمایشگاه دایر کرده ایم. نکته حایز اهمیت ان است در دوره قبل ۲۹۷۵ زن سرپرست خانوار حصور داشتند و در دوره کنونی ۳۰۲۴ نفر. همچنین در بخش جانبی نمایشگاه کافی شاپ و پارکینگ رایگان و تاکسی نیز مستقر شده است.

وی با بیان اینکه هزینه غرفه سازی از سوی کوثرها پرداخت می شود و سایر هزینه ها رایگان است افزود: برای اینکه عدالت برقرار شود اول اینکه پسران زنان سرپرست خانوار غرفه سازی ها را انجام می دهند و سمس باید بگویم ان دسته از کوثرهایی که جای بیشتر و عرفه بزرگتری دارمد باید هزینه هلی بیشتری بمردازند و حصور ان جی اوها رایگان است.

فرهمند پور با اعلام اینکه هنوز خانم هایی که تحت پوشش نیستند دعدغه ستاد هستند بیان کرد: ۱۷ هزار ۲۲۵ زن سرپرست خانوار در ستاد پرونده دارند که این زنان ۱۶ هزار و ۶۰ فرزند مجرد دارند. ۳۳ درصد این زنان همسرشان فوت کرده و ۲۹.۴ زن مطلقه و ۲۹.۵۶ زن نیز متاهل و ۷.۲۳ این زنان نیز مجرد هستند.

وی با اعلام اینکه ۲۶ هزار و ۱۰۸نفر در سامانه ستاد ثبت اطلاعات شده اند که خدمات دریافت می کنند بیان کرد: از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۷۵ نفر شهروند هستند که خدمات موردی می گیرند و تحت پوشش خدمات ما نیستند به طوریکه گاه از سوی شورای شهر یا سایر ارگان ها جهت کسب وام معرفی می شوند.

وی ادامه داد: برخی از خانم هایی نیز هستند که برایشان کار انجام داده ایم اما هنوز به توانمندی کامل نرسیده اند. هرچند که دیگر نیاز به پشتیبانی و حمایت هم ندارند و آمارشان ۱ هزار و ۲۳۴ نفر است که از سیستم سرپرست خانواری به شهروند معمولی منتقل شده اند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: