جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 شهريور 1396     
در جلسه انتصاب شهرداران 6منطقه تهران:
نجفی اولویت های کاری اش در شهرداری را اعلام کرد

به گزارش تهرانی نیوز؛شهردار تهران با بیان اینکه هدف مشترك همه ما خدمت به مردم و حفاظت از نظام مقدس جمهوري اسلامي از طريق اين خدمت است، گفت: اصل برای ما شهر و خدمت به شهروندان است و شهرداری فرع و ابزار محسوب مي شود.

 

محمد علي نجفي در جلسه انتصاب شهرداران مناطق ١٢، ٤، ١٣، ٩، ٢١ و ١٥ با بيان اينكه اميدوارم در اين دوره از مديريت شهري بتوانيم برادرانه با يكديگر همكاري كنيم، اظهار كرد: هدف مشترك همه ما خدمت به مردم و و حفاظت از نظام مقدس جمهوري اسلامي از طريق اين خدمت است.

وي با تاكيد بر ضرورت دقت در انتخاب افراد شايسته و صاحب نظر در پست هاي مديريتي از سوي مديران شهرداري گفت: اصل براي ما شهر و خدمت به شهروندان است و شهرداري فرع و ابزار محسوب مي شود. بنابراين همواره در تصميم گيري ها و فعاليت ها بايد به گونه اي عمل كنيم كه فرع جانشين اصل نشود.

شهردار تهران پايبندي به ضوابط و قوانين را از نكات مهم مورد توجه اين دوره از مديريت شهري معرفي و بيان كرد: در حال حاضر يكي از مشكلات اساسي شهرداري تهران فرار از قانون است. گاه اقداماتي صورت گرفته كه شايد ٨٠ درصد آن با نيت خير بوده باشد اما در دراز مدت به ضرر شهرداري و كشور منجر مي شود.

نجفي افزود: روال كار مديريت حمايت از مديران است، اما در صورت انجام هر گونه اقدام خلاف قانون شرعا و قانونا نمي توانم حمايت كنم و بر عمل خلاف صحه بگذارم.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به رويكردهاي جديد مديريت شهري تصريح كرد: در حال حاضر همه ما مديران شهري بايد متناسب با رويكردها و جهت گيري هايي كه در قالب برنامه پيش از جلسه راي گيري به شورا ارائه دادم، حركت كنيم. براي آنكه بتوانيم به عنوان يك خانواده بزرگ عمل كنيم، بايد بر اساس يك سري اصول، معيارها و ارزش ها قدم برداريم. 

شهردار تهران به برخي از مشكلات فعلي شهر پرداخت و گفت: آنچه در يك ماه اخير كم و بيش مشهود بوده و بايد حل كنيم، مساله نظافت شهر است. در اين خصوص من قبلا هم احساس مي كردم كه وضعيت قابل قبول نيست و در حال حاضر هم افت كرده است که البته بخشي از اين موضوع به دليل بحث هاي مربوط به نقل و انتقالات طبيعي است.

نجفي سد معبر را از ديگر مشكلات شهر تهران دانست و گفت: در شرایط فعلی این مشکل بسیار از هم گسیخته است. به طوری که باب شده تمام سوپرمارکتی ها و میوه فروشی ها پیاده روی جلوی مغازه خود را به تصرف درمی آورند که باید به آنها فرصت دهیم تا وسایل خود را از پیاده رو جمع کنند و با این موضوع برخورد کنیم. البته من می دانم که برخی در شهرداری از این افراد پول می گیرند . مشکل دیگر مربوط به ساخت و سازهایی است که در کنار خیابان انجام می شود. مدت ها افراد پیاده روی جلوی ساختمان در حال ساخت را با حصاری می پوشانند و مانع تردد شهروندان می شوند.

وی ادامه داد: البته گاهی این موضوع اجبار است که در این خصوص باید قاعده آن تعریف شود و در موارد غیر، مالک باید علی الحساب هزینه ای را پرداخت کند تا به دلیل پرداخت هزینه کار به درازا نکشد. 

نجفی با اشاره به مساله عوارض ساخت و ساز در شهر تهران گفت: در مواردی دست شهرداران مناطق باز است تا طبق مصوبه شورا تخفیف دهند که در برخی از موارد این امر راهگشا بوده است. در هر صورت باید صددرصد محاسبه عوارض را روی سیستم مکانیزه بیاوریم تا هر شهروندی که زمینی را بسازد از طریق وب تمام محاسبات برای او تعیین شود و مساله پشت باجه که در شهرداری تهران معروف است به این شکل حل و فصل شود.

شهردار تهران تکریم ارباب رجوع را یکی از مهمترین برنامه های شهرداری تهران معرفی و بیان کرد: در مدتی که اینجا هستم گزارش های زیادی از بداخلاقی شهرداری نسبت به مردم شنیده ام. مواردی است که خلاف قاعده کار کسی را راه می اندازیم که حتما در آن فساد وجود دارد. در نقطه مقابل، در مواردی بر خلاف ضابطه کار کسی را راه نمی اندازیم که در آن هم فساد وجود دارد که باید با هردو این موارد مقابله شود.

وی در پایان با یادآوری ضرورت رسیدگی به مناطق جنوبی و فقیرنشین پایتخت عنوان کرد: ما براساس شاخص های مختلف مناطق را ارزیابی می کنیم و در مناطقی که زیر شاخص های تعریف شده هستند باید سرمایه گذاری بیشتری صورت بگیرد تا فاصله ها از بین برود.  

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: