جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 شهريور 1396     
ساکنین منطقه 22 به صورت عملی با اطفای حریق آشنا می شوند

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛کارگاههای آموزشی اطفای حریق در مجتمع های مسکونی بالای 18 واحد با هدف آشنایی شهروندان با مباحث مربوط به انواع آتش سوزی ها، خطرات موجود در منازل و کسب مهارت های لازم برای مقابله با حوادث با تلاش ستاد مدیریت بحران منطقه 22 آغاز شده است.

 

کاسه گر محمدی جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه با تاکید بر لزوم آشنایی شهروندان در مواجهه با حریق های احتمالی و مدیریت شرایط بحران گفت : باتوجه به وجود مجتمع ها و برج های مسکونی زیاد در این منطقه با همکاری و هماهنگی بعمل آمده با سازمان آتش نشانی، برنامه ای جهت آموزش تئوری و عملی در ارتباط با آشنایی با انواع دستگاه های خاموش کننده حریق، طرز استفاده و نوع بهره وری و کاربرد آنها، همچنین آشنایی با انواع مواد قابل اشتعال، رعایت نکات ایمنی لازم جهت پیشگیری از وقوع حادثه و آتش سوزی و ... به ساکنین تدوین کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خصوص به ضرورت آشنایی با انواع آتش و خاموش کننده ها اشاره کرد و گفت : راه های پیشگیری و مقابله با حریق و مواد قابل اشتعال ، روش های استفاده از انواع خاموش کننده ها و نحوه اطفاء حریق به وسیله کپسول های آتش نشانی از جمله مواردی است که می توانند فرایند مقابله با حادثه را تسریع بخشد و این فرآیند با تلاش کارشناسان ستاد مدیریت بحران و همچنین همکاری آموزشگران سازمان آتش نشانی منطقه در حال برگزاری است و مجتمع های بالای 18 واحد بعنوان پایلوت کار در نظر گرفته شده اند.

کاسه گر یادآور شد: با توجه به استقبال و رضایت مندی شهروندان از کلاس های برگزار شده قرار است تا این کارگاهها در کلیه برج ها و مجتمع های مسکونی مذکور برگزار شود. ساکنین برج ها به صورت عملی در محوطه باز مجتمع با انواع دستگاه های مختلف خاموش کننده آتش اقدام به اطفاء حریق کرده و سپس آموزش های مربوط به آسانسور جهت مواقع بحرانی به ساکنین مجتمع آموزش داده شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: