جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 شهريور 1396     
شهردار پایتخت در صحن شورا:
در زمینه انتصابات نه با کسی تعارف دارم نه رودربایستی

به گزارش تهرانی نیوز؛شهردار تهران همزمان با قرائت سوگندنامه در پنجمین جلسه شورای شهر با اشاره به اینکه خوشحالم اولین حضورم در شورای پنجم مقارن با دو عید بزرگ شده است، گفت: تقارن با این دو عید بزرگ مسلمانان را به فال نیک می گیرم و امیدوارم تا پایان خدمت برکت این اعیاد و روزهای ارزشمند پشتیبان خدماتم در شهرداری تهران باشد.

 

 محمد علی نجفی در پنجمین جلسه شورا، با اعلام اینکه روز نخست شهریور که اعضای شورا رای خود را به من دادن در پیشگاه خداوند که همه جا ناظر است و همچنین در مقابل وجدان خودم تعهد کردم در طول حضورم در شهرداری همه وقتم را صرف مصالح نظام، منافع شهر و مطالبات شهروندان کنم، تصریح کرد: تعهد می دهم که وجدانا به سوگندی که در مقابل پیشگاه خدا خوردم پایبند باشم. امروز دومین باری است که برای حفظ مصالح شهر و در چارچوب سیاست هایی که توسط شورا تعیین می شود سوگند یاد می کنم.

وی با اشاره به اینکه از دوشنبه هفته پیش کار خود را به عنوان شهردار تهران شروع کرده که با احتساب روز جمعه امروز نهمین روز خدمتم در سمت شهرداری تهران است، خاطر نشان کرد: در این نه روز تلاش کردم با برنامه های شهرداری اشنا شوم و برنامه ریزی ها را تبیین و با مدیران و کارکنان تا حدی که میسر بوده است جلساتی برگزار کنم.

جلسه با وزیر آموزش و پرورش؛فردا

نجفی با بیان اینکه در نه روز گذشته چندین جلسه با شهرداران و معاونان و مدیران شهرداری نیز داشته ام، بیان کرد: با توجه به اینکه در استانه اول مهرماه هستیم و باید به استقبال از مهر برویم. باید برنامه های مختلفی که شهرداری برای اماده سازی شهر انجام می دهد چه در بعد برنامه ریزی های فضاهای تبلیغاتی و چه در بعد حمل و نقلی و ترافیک که قبل از مهر اوج می گیرد و تا دو تا سه هفته طول می کشد را با جدیت پیگیری کنیم. در همین رابطه نیز فردا با وزیر اموزش جلسه ای داریم.

لزوم برنامه ریزی دقیق برای تحقق بودجه ریزی ها درسال جاری

شهردار تهران با تاکید بر اینکه ۲ جلسه در رابطه با منابع مالی نیز برگزار شده زیرا شهرداری از نظر مالی سال سختی در پیش خواهد داشت و بخشی از درامدهای بودجه که پیش بینی شده محقق نخواهد شد، متذکر شد: با توجه به اینکه یکی از مشکلات اصلی شهرداری در زمینه درامدهای نقدی است، لازم است با برنامه ریزی های انجام شده این مشکلات را پشت سر بگذاریم تا بودجه ریزی ها تحقق یابد.

معرفی 4معاون امروز ظهر

وی با بیان اینکه جلسات زیادی برای انتخاب همکاران جدید از لابه لای صدها رزومه ای که پیشنهاد شده است، برگزار کرده ایم،اظهارکرد: در برخی از گزینه ها اشنایانی که از قبل با انان ارتباط داشتم نیز حضور داشتند و برخی دیگر افرادی بودند که رزومه هایشان را ارسال کرده بودند. برگزاری جلسات با این گزینه ها وقت زیادی گرفته است و اعلام می کنم امروز ظهر ۴ نفر از معاونان معرفی می شوند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه تاکنون سعی کرده است در انتخاب مدیران جز مصلحت شهرداری و توجه به شایستگی ها به موارد دیگری پایبند نباشد، خاطر نشان کرد: این سیاست برخی از دوستانم را گله مند خواهد کرد و در همین ده روز نیز گلایه هایی در ذهن دوستانم شکل گرفته است.

در زمینه انتصابات نه با کسی تعارف دارم و نه رودربایستی

نجفی با عنوان اینکه آنچه مصالح شهر است باید مورد توجه قرار بگیرد، متذکر شد: برخی دوستان از پیش و از سوی خودشان با افرادی برای تصدی گری برخی پست ها صحبت کردند در حالی که باید تاکید کنم هیچ فردی اجازه ندارد که برای انتخاب مدیران تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: در روند انتصابات حتی یکی از دوستان مورد علاقه ام با سه نفر صحبت کرده بود که هیچ اگاهی قبلی در این زمینه نداشتم یا متوجه شدم که یکی از مدیرانی که انتخاب کرده بودم به یک لابی غیرمتعارف مترصد شده بود که وی را از لیستم خط زدم. همین جا اعلام می کنم در زمینه انتصابات نه با کسی تعارف دارم و نه رودربایستی.

برای پذیرش هر حرف حقی آمادگی دارم

شهردار تهران با اعلام اینکه برای استماع نظرات برای مشورت گیری امادگی دارد و گوش و ذهن وی باز است، بیان کرد: برای پذیرش هر حرف حقی امادگی دارم.

وی با یاداوری اینکه در ماه های اول تصدی گری شهرداری بی شک با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد، افزود: در وهله نخست از خداوند می خواهم با بصیرت و درایت عنایتی برای اتخاذ تصمیم های درست داشته باشد، اما باید بگویم برای پشت سر گذاشتن مشکلات تهران به یک چهارضلعی نیاز داریم.

شهردار تهران بیان کرد: اعتقاد دارم یک ضلع این چهارضلعی نهادهای نظام مقدس است، برای همکاری و حمایت از شهرداری. ضلع دوم شهروندان هستند که با مشارکت و پشتیبانی ما را حمایت می کنند. ضلع سوم اعضای شورا هستند که با راهنمایی و هدایت من و همکارانم را کمک می کنند و ضلع چهارم نیز مجموعه بزرگ کارشناسان و کارکنان شهرداری هستند که به شدت برای همکاری و همراهی انان اعتماد و اعتقاد دارم تا خانواده بزرگ شهرداری را تشکیل دهیم و دست به دست هم دهیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: