جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 31 مرداد 1396     
کوشش دیگری از کارشناسان مدیریت شهری در سازمان مدیریت پسماند؛
راه اندازی سایت چیپر در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛مهندس باقرصاد، قائم مقام معاونت خدمات شهری و سرپرست سازمان مدیریت پسمانداز کنترل و مدیریت سرشاخه و ضایعات چوب و تبدیل آن به چیپس چوب در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه خبر داد.

 

سایت چیپر معاونت پردازش و دفع آرادکوه از فروردین ماه سال جاری با استقرار یک دستگاه چیپر آغاز به کار نموده و در حال حاضر 3 دستگاه به منظور کنترل و مدیریت سرشاخه و ضایعات چوب و تبدیل آن به چیپس چوب، تامین گردیده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند با اعلام این خبر افزود: از بهمن ماه سال گذشته تا یک ماه اخیر به میزان 60 تن سرشاخه و ضایعات چوب در این مجموعه پذیرش که بیش از 40% موجودی دپو شده (24 تن) به مصرف دستگاه های چیپر رسیده است.

مهندس باقرصاد در ادامه با تاکید بر اهمیت سلامت کارکنان و تامین بهداشت و ایمنی آنها ضمن کار، اظهار داشت: نظافت روزانه محوطه، چیدمان چوب مصرفی و سرویس کاری منظم دستگاه ها در پایان هر شیفت کاری، در دستور کار قرار گرفته و کارکنان شاغل در سایت چیپر به واسطه ماهییت فعالیت و ریسک های احتمالی به ملزومات حفاظت فردی از قبیل دستکش، عینک محافظ چشم و گوشی مخصوص مجهز شده اند.

وی در زمینه برنامه های آتی مدیریت ضایعات چوب ورودی به مجتمع پردازش و دفع آرادکوه خاطر نشان کرد: با توجه به پتانسیل موجود و در صورت اضافه شدن دو دستگاه چیپر جدید، این سایت آمادگی پذیرش تمام و کمال سرشاخه و ضایعات چوب ورودی را به ویژه از پایان سال جاری و مقارن با آغاز فصل هرس، خواهد داشت.

قائم مقام معاونت خدمات شهری در انتها ضمن تاکید بر دسترسی آسان، حذف هزینه های مربوط به فعالیت ماشین آلات در زمینه انتقال سرشاخه از محل دپو به محل فعالیت دستگاه های چیپر و مدیریت و بهره برداری بهینه از زمان و جلوگیری از هدر رفت نیروی انسانی گفت: ضایعات چوب و سر شاخه را در محل مناسبی مجاور سایت چیپر دپو نموده و ازمحصول چیپر دپو شده کود گیاهی کامل و پاک تولید کرده و بدین ترتیب بخشی از مصارف عرصه های جنگلی مجموعه آرادکوه در فاز اصلاح خاک و تقویت نهال، تامین می گردد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: