جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 29 مرداد 1396     
نصب دستگاه کم حجم سازی پلاستیک و آلومینیوم در بوستان های ملت و بهشت مادران

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛شهردار ی منطقه3 تهران برای نخستین بار دستگاههای خودکار کم حجم سازی بطری های آلومینیومی و پلاستیکی را در 4 نقطه از این منطقه نصب کرده است .

 سید محمد رضا موسوی معاون خدمات شهری محیط زیست این منطقه گفت : این دستگاهها در راستای آسمان آبی و زمین پاک و اشاعه و ترویج فرهنگ تفکیک از مبدا به صورت کاملا اتوماتیک طراحی شده اند و دارای قسمت های مختلف برای قرار دادن در و بطری های پلاستیکی و آلومینیومی هستند .

موسوی در ادامه اظهار داشت : این دستگاهها قادر به کم حجم سازی در و بطری های پلاستیکی و آلو مینیومی هستند ضمن اینکه قابلیت اعطای بن کاغذی و همچنین در صورت هماهنگی با سازمان ها وشرکت های مختلف قابلیت دریافت اسپانسر را هم دارند .

وی در ادامه تصریح کرد: این دستگاهها در حال حاضر در بوستان های ملت ، بهشت مادران و ساختمان های شماره 1 و 2 شهرداری منطقه 3 نصب شده است .

وی با بیان اینکه این دستگاهها حجم پسماند را کاهش داده تا فضای کمتری از کیسه های زباله پر شود و در زمان جمع آوری و دفع پسماند در تناژ بالا حجم کمتری اشغال شود افزود : استفاده از ظروف یک بارمصرف پلاستیکی که باعث دفع زباله های ظروف پلاستیکی و انباشت آنها در طبیعت و محیط زیست می شود، به مرور منابع آبی و خاکی، دریاها، رودخانه ها و حیات جانداران و گیاهان را تهدید می کند.

هنگامی که بطری های پلاستیکی به عنوان زباله دورریخته می شوند، به علت ماندگاری بیش از ۵۰۰ سال در محیط، باعث آلودگی محیط زیست می شوند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: