جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 16 مرداد 1396     
بیگدلی انتقاد کرد:
فعالیت اراذل معبرفروش نتیجه تعلل شهرداری در ساماندهی دستفروشان

به گزارش گروه نگاه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون اجتماعی مجلس فعالیت اراذل و اوباش معبرفروش را نتیجه تعلل شهرداری در ساماندهی دستفروشان دانست و گفت: معبرفروشی جرمی مشهود است و نیروی انتظامی باید با متخلفان به صورت جدی برخورد کند.

 

احمد بیگدلی در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر فروش و اجاره معابر و پیاده روها توسط اراذل و اوباش به دستفروشان، گفت: متاسفانه تعلل در ساماندهی دستفروشان منجر به بروز چنین تخلفاتی شده است؛ به طور قطع دست های پشت پرده ای از این اراذل و اوباش معبرفروش حمایت می کنند و این موضوع بیانگر ضعف نظارت دستگاه های مسئول است.

ساماندهی دستفروشان و اختصاص فضاهایی به آنها سوء استفاده در این زمینه را کاهش می دهد

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه ساماندهی دستفروشان و اختصاص فضاهایی به آنها سوء استفاده در این زمینه را کاهش می دهد، تصریح کرد: معضل دستفروشی باید به صورت ریشه ای حل شود؛ در واقع این افراد از روی ناچاری و به دلیل بیکاری دستفروشی را برای تامین معیشت انتخاب کرده اند هر چند برخی از این افراد نیز در پوشش دستفروشی اقدام به فروش کالای قاچاق و انجام برخی تخلفات می کنند.

معبرفروشی جرمی مشهود است و نیروی انتظامی باید با متخلفان به صورت جدی برخورد کند

وی با بیان اینکه معبرفروشی جرمی مشهود است و نیروی انتظامی باید با متخلفان به صورت جدی برخورد کند، یادآور شد: تعرض به پیاده روها و استفاده از معابر عمومی برای مقاصد شخصی امری غیرقانونی بوده و می طلبد نیروی انتظامی باید با شناسایی و برخورد جدی با این افراد از ادامه فعالیت سودجویانه آنها جلوگیری کند.

تاکید بر ضرورت ساماندهی دستفروشان سطح شهر پایتخت

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت ساماندهی دستفروشان سطح شهر پایتخت، گفت: اغلب دستفروشان توان پرداخت اجاره بها را ندارند و از سویی حضور آنها مزاحمت هایی را برای شهروندان به وجود آورده که در این رابطه لازم است شهرداری با ایجاد و اختصاص فضاهایی به آنها نسبت به جمع آوری آنها از سطح شهر اقدام کند.

ساماندهی دستفروشان پایتخت احقاق حقوق دستفروشان و همچنین شهروندان را به دنبال دارد

بیگدلی با یادآوری اینکه ساماندهی دستفروشان پایتخت احقاق حقوق دستفروشان و همچنین شهروندان را به دنبال دارد، تصریح کرد: برای جمع آوری و ساماندهی دستفروشان خلاء قانونی وجود ندارد و در واقع موضوع پیچیده ای نیست که نیاز به تصویب قوانین و کارکارشناسانه داشته باشد بلکه شهرداری به راحتی می تواند با همکاری دیگر دستگاه ها نسبت به ساماندهی آنان اقدام کند.

فروشندگان مترو باید ساماندهی شوند نه جمع آوری

نماینده مردم خدابنده در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه فروشندگان مترو باید ساماندهی شوند نه جمع آوری، گفت: جمع آوری فروشندگان مشکلات زیادی را به همراه دارد زیرا اغلب این افراد از روی ناچاری و برای کسب درآمد به فروشندگی روی آورده و ممکن است به دلیل از دست دادن مبلغی که از این طریق به دست می آورند به انجام فعالیت های غیرقانونی و آسیب های اجتماعی روی بیاورند بنابراین با ساماندهی دستفروشان و اختصاص غرفه هایی در مترو به آنها می توان افراد نیازمند را از سودجویان تشخیص داد و از اجازه فعالیت آنها در مترو جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر به دنبال رفع ریشه ای معضل دستفروشی در کشور هستیم مسئولان شهری باید با همکاری وزارت کشور و دیگر دستگاه ها یک بار برای همیشه نسبت به ساماندهی دستفروشان اقدام کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: