جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 15 مرداد 1396     
برای اولین بار در ایران؛
ساخت پای مصنوعی فلامینگو در باغ پرندگان تهران

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛رییس اداره فضای سبز شهرداری منطقه 4 از ساخت پای مصنوعی و پیوند به فلامینگو برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: با ساخت پای مصنوعی برای این پرنده جان فلامینگوی آسیب دیده نجات یافت.

سلامت جوادی در این باره گفت: یکی از فلامینگوهای باغ پرندگان تهران که در اثر برخورد با جسم سخت به شدت آسیب دیده بود، جهت انجام اقدامات درمانی به کلینیک بیمارستان مرکزی دامپزشکی معرفی گردید.

وی در ادامه گفت: پس از بررسی‌های اولیه و انجام آزمایشات، برای زنده ماندن این پرنده ناچار تصمیم به قطع پای آسیب دیده پرنده گرفته و طی عمل جراحی پای چپ فلامینگو قطع شد. در ادامه طی تلاش پزشکان و تحقیقات دقیق صورت گرفته برای اولین بار پای مصنوعی جایگزین پای قطع شده گشت.

رییس اداره فضای سبز منطقه با اشاره به مشخصات بارز این پرنده گفت: فلامینگو پرنده‌ای با پاهای دراز و منقاری منحنی و گردنی بلند خمیده، آبچر با بدنی بسیار کشیده و پر و بالی به رنگ‌های سفید و صورتی است. در پروازها پاها و گردنش کشیده و قدری پائین‌تر از سطح بدن قرار می‌گیرد.

جوادی افزود: بال‌هایش ترکیب زیبائی از رنگهای سرخ و سیاه است. این پرنده از 90 سانتی‌متر تا ۵/۱ متر بلندی دارد، به آرامی راه می‌رود و در حالیکه سر و منقار خود را در آب کم عمق فرو برده تغذیه می‌کند. بیشتر فلامینگوها از حلزون و گیاهان آبی تغذیه می‌کنند و رژیم غذایی اصلی آن سخت پوستی به نام آرتمیا می‌باشد. هنگامی که در گله پرواز می‌کنند اوج سرعت آنها می‌تواند به 56 کیلومتر در ساعت برسد. این پرندگان به صورت دسته جمعی و در دسته‌های چند هزارتایی زندگی می‌کنند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر وضعیت فلامینگو مناسب بوده و تحت نظر و مراقبت دامپزشکان متخصص می‌باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: