جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 مرداد 1396     
زمان اتمام استاندارد مصرف سوخت خودروهای سبک اعلام شد

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛یک مقام مسئول در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت می گوید:این شرکت در نظر دارد تا در سال جاری نسبت به اجرای استانداردهای جدید مصرف سوخت با سازمان ملی استاندارد همکاری مناسبی داشته باشد.

 

رئیس امور استاندارد، تدوین معیار و ممیزی مصرف سوخت در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت اظهار داشت : البته در حال حاضر برنامه ای برای تدوین استاندارد مصرف سوخت خودروها در دست نیست.

مریم مهدی نژاد با اشاره به بازنگری کلیه استانداردهای مصرف سوخت تصریح کرد : با توجه به تدوین کلیه استانداردها، امسال و سال آینده هیچ گونه استاندارد جدیدی تدوین نخواهد شد .

وی تاکید کرد : پیش بینی می شود با اتمام دوره استاندارد مصرف سوخت خودروهای سبک ،اولین بازنگری در استانداردها ظرف دو سال آینده و حدود سال 98 صورت گیرد.

وی گفت : با اتمام دوره 3 ساله بازنگری در استاندارد های مصرف سوخت ، بازنگری در استاندارد مصرف موتورهای سنگین دیزل و موتورسیکلت ها در اولویت بررسی خواهد بود.

وی اظهار داشت : البته هم اکنون شرکت بهینه سازی مصرف سوخت بر آن است تا استانداردهایی که در حوزه سوخت خودروها تدوین گردیده تا پایان مدت اعتبار و با نظارت سازمان ملی استاندارد به درستی اجرایی شود.

وی خاطر نشان کرد : مطابق قانون نظارت بر اجرای استاندارد مصرف سوخت خودروها بر عهده سازمان ملی استاندارد است اما چنانچه در بخش هایی نیاز به کمک باشد و سازمان ملی استاندارد خواستار همراهی شرکت بهینه سازی شود ، در این زمینه همکاری و کمک خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به اتمام تدوین استاندارد مصرف سوخت خودروهای سبک و سنگین و بازنگری دوره ای آنها ، گفت : خوشبختانه استاندارد مصرف سوخت اتوبوس های گازسوز نیز در سال گذشته به پایان رسید اما تاکنون موفق به اخذ شماره ملی برای ابلاغ به تولیدکنندگان نشده است.

رئیس امور استاندارد، تدوین معیار و ممیزی مصرف سوخت در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تاکید کرد : برآورد می شود با توجه به روند موجود ظرف ماههای آتی با اخذ شماره ملی  ، استاندارد جدید مصرف سوخت این خودروها نیز به شرکتها ابلاغ شود.

مهدی نژاد با اشاره به زمانبر بودن پروسه اخذ  شماره ملی خاطر نشان کرد : معمولا پس از تدوین و تصویب استانداردهای جدید مصرف سوخت دریافت اخذ شماره ملی توسط سازمان ملی استاندارد نیازمند طی پروسه طولانی است ...

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: