جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 12 مرداد 1396     
افزایش سامانه های ثبت تخلفات جاده ای در کشور

به گزارش اخبار کلان شهرهاتهرانی نیوز؛امسال سامانه های ثبت تخلفات جاده ای در کشور افزوده می شود.

 

مدیر مرکز مدیریت راه های کشور از نصب و بهره برداری 900 سامانه ثبت تخلفات طی سال جاری در جاده های کشور خبر دادو گفت:توسعه سامانه های هوشمند در شبکه جاده ای از ماموریت های این مرکزاست.  افزایش سامانه های ثبت تخلفات جاده ای در کشور

علی اکبر آشوری افزود:با هماهنگی پلیس راه 600 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در حال بهره برداری است که 300 سامانه از این تعداد بزودی نصب و راه اندازی می شود.

وی گفت:مرکز مدیریت راه های کشور در تلاش است این تعداد سامانه را تا پایان سال آینده به یکهزار و 879 مورد افزایش دهد.

آشوری گفت:با هماهنگی و مکان یابی در جاده های چهارمحال و بختیاری 31 سامانه از این تعداد در حال نصب و راه اندازی است.

وی افزود: در راستای ماموریت های این مرکز 35 سامانه توزین درحال حرکت نیز برای شناسایی و جلوگیری از ورود اضافه تناژها به شبکه جاده ای کشور در حال بهره برداری است.

با نصب این سیستم در نزدیکی پلیس ‌راه‌ ها می‌توان اطلاعات مفیدی از ترافیک جاده ها به دست آورد، همچنین این سیستم در شناسایی نقاط ضعف و قوت کنترل مسیر و نگهداری بهینه از جاده ها و حفاظت از جان رانندگان با مشخص نمودن وسایل نقلیهٔ متخلف کارایی دارد.

همچنین این سیستم با ارائه آمارهای دقیق از تردد کلیهٔ خودروهای عبوری براساس کلاس‌ خودرو‌ها، پلیس راهبر را در برنامه ‌ریزی و پیش‌ بینی شرایط جاده یاری می کند.

آشوری همچنین از نصب 65 سامانه توزین درحال حرکت تا اوایل سال آینده خبر داد و اظهار کرد: مراحل مکان یابی و مطالعاتی این سامانه ها نیز درحال انجام است.

وی در ادامه با بیان فعالیت 2 هزار سامانه تردد شمار به عنوان نخستین سامانه هوشمند جاده ای نصب شده در کشور گفت:براساس آمارهای ثبت شده بر روی این سامانه، هرساله شاهد افزایش تردد در شبکه های جاده ای هستیم.

آشوری افزود: براساس اطلاعات و آمار مرکز شماره گذاری نیروی انتظامی، سالانه 10 تا 15 درصد از خودروهایی که وارد شبکه جاده ای می شود، با وجود افزایش سالانه این رقم، انسداد جاده ای ثابت بوده و یا روند کاهشی داشته است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: