جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 12 مرداد 1396     
ادامه عملیات تغییر وضعیت پل خیابان کریمخان طبق برنامه زمان بندی

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز؛عملیات تقویت فونداسیون و کوله های بتنی طرفین پل کریمخان، تا پایان مردادماه سال جاری به اتمام می رسد.

 

 مهندس مهدی پورشاسب مدیر گروه تعمیر و مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران، ضمن اعلام پیشرفت 15 درصدی پروژه مقاوم سازی و تبدیل وضعیت پل کریمخان به پل کامپوزیت بتنی، از اتمام عملیات حفاری و بتن ریزی 80 حلقه شمع از 120 حلقه شمع موردنیاز برای تقویت فونداسیون و کوله های بتنی طرفین پل خبر داد و گفت: بلافاصله پس از به سرانجام رسیدن اقدامات فوق، تلاش برای احداث سرشمع ها و اتصال آنها به عرشه پل آغاز می شود تا پروژه مقاوم سازی و تبدیل وضعیت پل کریمخان، طبق برنامه زمان بندی در مهرماه امسال وارد مرحله تخریب عرشه فلزی و احداث عرشه بتنی شود.

وی با بیان آنکه هماهنگی با کمیته معابر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با هدف تهیه و تصویب طرح انحراف و انسداد ترافیکی در حال انجام است، از شروع اقدامات لازم به منظور تقویت شاه تیرها، تیرهای اصلی و فرعی و اتصالات فلزی پل کریمخان خبر داد و ابراز امیدواری کرد مجموعه این فعالیت ها، تا پایان شهریورماه امسال به اتمام برسد.

گفتنی است پل کریمخان یکی از 7 پل سواره رو فلزی شهر تهران به شمار می آید که به دلیل مشکلاتی همچون فرسودگی زودرس روکش، از کار افتادگی نئوپرن‌ها و فرسایش درزهای طولی و عرضی، قرار است به یک پل کامپوزیت بتنی تبدیل شود. راهبرد کلی این پروژه شامل حفظ پایه‌ها و شاه‌تیرهای فلزی و احداث یک دال بتنی با ضخامتی حدود 10 سانتیمتر به جای عرشه فلزی می باشد. مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل در برابر نیروهای حاصل از زمین لرزه، از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: