جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 10 مرداد 1396     
حسین‌زاده:
تعلل شهرداری تهران در توسعه مترو و نوسازی بافت‌فرسوده نتیجه انحرافات مالی

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به انحرافات مالی شهرداری تهران در نبود سیستم یکپارچه شفاف‌سازی مالی، گفت: انحرافات سبب به تعویق افتادن توسعه مترو و نوسازی بافت‌فرسوده شده است.

 

عبدالکریم حسین‌زاده در خصوص انحراف مالی شهرداری در پروژه‌های شهری، گفت: نبود سیستم شفاف سازی مالی و اداری در شهرداری تهران سبب ضعف عمده مدیریت شهری و انحراف‌های مالی بسیار شده است، لذا تا زمانی که وضعیت پرداخت‌ها و هزینه‌کردپروژه‌ها به طور شفاف اعلام نشود همه احتمالات اعم از انحراف‌های مالی و بروز فسادهای مالی ممکن است.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شهرداری تهران تنها شهرداری کشور مستقل به لحاظ اداری و مالی است اما مدیریت مالی این مجموعه پر از ابهام و تیرگی است به نوعی که سبب بروز مشکلات بسیاری برای شهر و شهروندان شده است.

وی افزود: پیش‌فرض‌های مدیریت شهری در اسناد بالادستی چون برنامه توسعه شهر و طرح‌های جامع و تفصیلی تعریف شده لذا انحراف‌های مالی را مشخص و روشن می‌سازد، علاوه بر این پروژه‌ها باید منطبق بر برنامه‌ها و مصوبات شورای شهر باشد اما آنچه در شهرداری تهران به وقوع پیوسته، عدول پروژه‌ها از چشم انداز‌ها و اسناد بالادستی است.

حسین‌زاده با بیان اینکه انحرافات مانع توسعه پایتخت در محدوده زمانی مشخص در اسناد بالادستی خواهد شد، گفت: انحراف‌های مالی هزینه‌های اجرای پروژه‌های شهری را افزایش و پروژه‌ها را با شکست روبه‌رو می‌کند، متاسفانه گام نخست که به اشتباه برداشته شود مابقی مراحل اجرای پروژه نیز به انحراف کشیده می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآو شد: انحرافات سبب به تعویق افتادن پروژه‌های حمل و نقل شهری به ویژه مترو و ترمیم و نوسازی بافت‌های فرسوده و افزایش آلودگی هوا می‌شود در صورتی که شفاف‌سازی مالی و تقویت نظارت شوراها مانع چنین انحرافاتی خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تفکیک مجموعه شهرداری‌ها از وزارت کشور جهت تقویت نظارت بر عملکرد آنها لازم است، تصریح کرد: حکم شهردار تهران باید به امضای وزیر کشور برسد لذا می‌توان شرایطی تعبیه کرد که شرایط پاسخگویی شهردار فراهم شود، برای تقویت نظارت حتی می‌توان مجموعه شهرداری‌ها را از وزارت کشور جدا و به وزارت شهرسازی واگذار کرد به خصوص در شرایطی که لایحه تفکیک وزارت راه و شهرسازی به مجلس ارایه شده است.

 محمد سالاری رئیس کمیسیون و معماری شهرسازی با اشاره به گزارش مالی کمیسیون برنامه و بودجه و با یادآوری اینکه هزینه پروژه‌های نیمه تمام شهرداری سال گذشته 41 هزار میلیارد تومان گزارش شده بود، گفت: 41 هزار میلیارد تومان چند ماه بعد به 33 هزار میلیارد تومان رسید و الان شهرداری اعلام می‌کند که هزینه پروژه‌های ناتمام شهرداری 19 هزار میلیارد تومان است. جای سوال دارد که این کاهش چگونه رخ داده است.

سالاری گفته است: در پروژه نوسازی اراضی عباس آباد 90 درصد با برنامه‌های تعیین شده توسط شورا ناهمخوانی وجود دارد، لذا ادعا نمی‌کنیم تمام پروژه‌های غیرمرتبط بد هستند، اما درصد پروژه‌های غیرمرتبط مطمئنا بیش از 25 درصد است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: