جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 9 مرداد 1396     
جلوگیری از فعالیت 100 عامل غیر مجاز جمع آوری پسماند در منطقه 19

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 19 از برخورد جدی با دزدان زباله و اجرای طرح جهادی جمع آوری عوامل این حرکت غیرقانونی خبر داد.

مهرداد زنگنه فر معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: این فعالیت در قالب گشت نیروهای اداره بازیافت در سطح منطقه و جمع آوری آنها صورت می گیرد که در همین راستا طی 4 ماهه ابتدای سال، از فعالیت 100 عامل غیر مجاز جلوگیری شده است.

وی با اشاره به جمع آوری روزانه 53 تن پسماندهای خشک منطقه به صورت مجاز (توسط غرف، خودروهای ملودی و کلبه های بازیافت) تصریح کرد: آموزشهای صورت گرفته در این خصوص عامل مهمی در افزایش مشارکت شهروندان در این امر بوده است به طوریکه در زمینه مدیریت پسماند و آموزش شهروندان نیز شاهد ارتقاء رتبه اداره بازیافت بوده ایم.

زنگنه فر خاطرنشان کرد: آموزش های چهره به چهره بازیافت تاکنون به بیش از 6000 خانوار در سطح نواحی رسیده است این فعالیت با توزیع بروشور و کیسه های مخصوص پسماند خشک بین خانوارها همراه بوده است.

همچنین طی ارائه آموزشهای تفکیک پسماند به مراکز تجاری و اصناف، مالکان 77 واحد از این آموزشها بهره مند و و بیش از 900 نفر نیز از طریق غرفه های برپا شده در مناسبتهای مختلف سال تحت آموزش قرار گرفته اند.

وی در تشریح سایر فعالیتهای اداره بازیافت منطقه برای ترویج اهمیت بازیافت و فرهنگ تفکیک پسماندها اظهار کرد: نصب بنرهای آموزشی تبلیغاتی با شعارهای زیست محیطی، برگزاری مراسم ویژه در مناسبت ها در قالب راه اندازی کلبه بازیافت، زنگ بازیافت و پاکسازی نمادین محیط زیست، آموزش گروه های مختلف اعم از کودکان، بانوان و دانش آموزان و توزیع بیش از 2600 کیلوگرم کیسه مخصوص پسماند خشک بین خانوارها از دیگر فعالیتهای صورت گرفته در همین راستا است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: