جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 9 مرداد 1396     
بهبود بازار خودرو از وظایف دولت است
شورای رقابت در زمینه قیمت گذاری خودرو عملکرد موفقی نداشته است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت موظف به فراهم سازی شرایط اقتصادی کشور برای بهبود وضعیت بازار خودرو است و باید با الزام خودروسازان به ارتقای سطح کیفی خودروها قیمت مناسبی برای عرضه آنها تعیین نماید.

 

محمد مهدی مفتح با اشاره به شرایط فعلی بازار خودرو افزود: متاسفانه در حال حاضر شرایط اقتصادی مناسبی در بازار خودروهای داخلی حاکم نیست و مصرف کنندگان از حق انتخاب خودروی با کیفیت بر اساس قیمت مناسب برخوردار نبوده چرا که خودروهای داخلی رقابت پذیر و در سطح استانداردهای بین المللی نیست.

وی در ادامه با اشاره به عوامل موثر در افزایش قیمت نهایی خودرو تصریح کرد: عدم تثبیت نرخ ارز یکی از عوامل موثر در گران بودن نرخ عرضه خودروی بی کیفیت داخلی به نسبت خودروی با کیفیت خارجی در بازار است البته اعمال محدودیت های واردات نیز در افزایش قیمت خودروهای داخلی تاثیرگذار است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در پایان اذعان داشت: متاسفانه شورای رقابت در زمینه قیمت گذاری خودرو چندان موفق عمل نکرده و ضعف های بسیاری داشته بنابراین باید دولت کنترلی کامل بر قیمت خودرو داشته باشد و شرایط را برای مناسب سازی آن بر اساس سطح کیفی خودروها فراهم نماید تا از حقوق مصرف کنندگان نیز در این بین دفاع گردد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: