جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 9 مرداد 1396     
گرمابی:
احداث فرودگاه در نیشابور توجیه اقتصادی ندارد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: فاصله کوتاه نیشابور تا مشهد و سبزوار احداث فرودگاه در این شهرستان را عاری از صرفه اقتصادی کرده است.

حمید گرمابی در پاسخ به این سئوال که آیا برنامه ای برای احداث فرودگاه نیشابور وجود دارد؛ گفت: نیشابور به دلیل نزدیکی به مشهد همواره از جهاتی متضرر شده است و هر زمان صحبت از فرودگاه نیشابور می شود فاصله نزدیک آن تا مشهد به عنوان مانع مطرح می شود که فاصله نزدیک است و نیازی به احداث آن احساس نمی شود.

با ورود هواپیماهای کوچک به کشور می توان نگاه دوباره ای به تاسیس فرودگاه در نیشابور داشت

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شرایط پس از برجام و ورود هواپیمای کوچکATR  به کشور، می توان گفت که این هواپیماها می می تواند تاسیس فرودگاههای کوچک در شهرستان ها را به مرز اقتصادی بودن نزدیک کند.

وی خاطرنشان کرد:در گذشته برای شهرهای کوچکی که دارای فرودگاه بودند،از هواپیماهای بزرگی استفاده می شد که حداکثر بیشتر از دو تا سه پرواز در هفته نداشتند؛اما ورود هواپیمای ATR می تواند این پرواز را اقتصادی کند؛از این رو باید نگاه مجددی به موضوع احداث فرودگاه در نیشابور کرد.

گرمابی تصریح کرد: باید برای آن کار مطالعاتی انجام شود و با توجه به توسعه شهر نیشابور و افزایش جمعیت آن که شهری مهاجرپذیر است،این موضوع در فاز مطالعاتی بررسی و احداث فرودگاه در نیشابور در شرایط جدید توجیه پذیر شود.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  خاطرنشان کرد:نیشابور بین مشهد و سبزوار واقع شده و فاصله کمی با این دو شهر دارد و از سوی دیگر،هواپیماهایی که از گذشته وجود داشته هواپیماهای بزرگی بود که نشستن و برخاستن آن ها بسیار پر هزینه بود.

عضومجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس  تصریح کرد:درحال حاضر از 20 فروند هواپیمای ATR خریداری شده 6 فروند آن وارد کشور شده است و اگر این هواپیماها برای شهرهای کوچک بکارگیری شود،شاید بتوان گفت که در شرایط جدید،احداث و توسعه فرودگاه نیشابور نیز همراه با صرفه اقتصادی باشد و برای تاسیس آن به صورت جدی برنامه ریزی کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: